ضرورت تشکیل شورای راهبری توسعه در آذربایجان شرقی

لزوم تشکیل شورای راهبری توسعه در آذربایجان شرقیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی ،در نشست کاری مشترک با رئیس و معاونان سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی استان، گفت: مشکل اصلی ما نبود الگوی توسعه است و نخبگان و متفکران توسعه باید خط مشی توسعه استان را تعریف کنند.


وی تاکید کرد: باید آینده مطلوب استان را ترسیم کنیم و معمار آینده باشیم و به سناریوهای توسعه استان بیندیشیم.


پورمحمدی با بیان اینکه هر برنامه‏‎ای بهتر از بی‏ برنامگی است، بر پیگیری و نظارت بر اجرای برنامه‏‌ها تاکید کرد.


استاندار آذربایجان‎شرقی تصریح کرد: لازم است رویه‎ها و فرایندها را اصلاح کنیم تا شفافیت امور بالا رود و به قدرت جهت‎دهی و مدیریت افکار مسلط باشیم.


وی افزود: ما باید به بحث سیاستگذاری توجه داشته باشیم و هشدارهایی مثل پیری جمعیت و نرخ پایین بیکاری را که حاکی از مهاجرت نیروی انسانی فعال است، جدی بگیریم.


پورمحمدی با بیان اینکه کل سیستم و جامعه ما گرفتار روزمرگی بوده و عملکرد سیستم و دستگاه‎ها با برنامه‎های مصوب فاصله زیادی دارد خاطرنشان کرد : سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی باید به عنوان مغز متفکر توسعه استان عمل و مسیر توسعه استان را هموارتر کند.


در این جلسه رئیس سازمان مدیریت و برنامه‎ریزی آذربایجان‎شرقی بر لزوم تزریق امید، اعتماد و نشاط در جامعه تاکید کرد و گفت: رویکرد ما برای مقابله با محدودیت‎ها این است که مسئله محور حرکت کنیم تا با ایجاد گشایش‎هایی با بن‎بست مواجه نشویم.

 

انتهای پیام/

 

لزوم تشکیل شورای راهبری توسعه در آذربایجان شرقی