آثار تاریخی ثبتی خوزستان به نام میراث فرهنگی سند می‎گیرند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، محمدحسین ارسطوزاده، سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان گفت: در راستای تهیه سند برای عرصه آثار تاریخی استان که در مالکیت دولت قرار دارند، کارگروهی مشتمل بر کارشناسان اداره‎کل در حوزه‎های مختلف و به ویژه حقوقی برای تهیه و تدوین مدارک و مستندات شامل نقشه‎ها و فرم‎های حقوقی تشکیل شده است.

وی افزود: حدود یکهزار اثر ثبتی در استان وجود دارد که از این تعداد تنها حدود ۱۵ اثر دارای سند به نام میراث فرهنگی هستند و البته بخشی از این اثر‌ها دارای مالکان خصوصی هستند و ما پیگیر سند برای آثاری هستیم که در مالکیت دولت قرار دارند.

ارسطوزاده عنوان کرد: با رایزنی با اداره کل ثبت‌اسناد، پیگیری‌های خوبی برای اخذ سند مالکیت بنا‌های تاریخی استان در حال انجام است و این اقدام در راستای حفاظت و نگهداری از آثار تاریخی و نیز برنامه‎ریزی برای پایش آن‎ها اهمیت بسیار والایی خواهد داشت.

سرپرست معاونت میراث فرهنگی اداره‎کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خوزستان بیان داشت: البته نداشتن سند به معنای نداشتن کنترل و نظارت بر این بنا‌ها نیست و هرگونه مرمت و تعمیر بنا‌های به ثبت رسیده در آثار ملی صرفاً با تأیید این اداره‎کل قابل انجام است.

ارسطوزاده، تهیه سند به نام سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای عرصه آثار تاریخی استان را اتفاق بسیار خوب و مثبت در حوزه میراث فرهنگی خوزستان دانست و گفت: در حال حاضر، لیستی از تمام آثار ثبت ‎شده استان تهیه شده و قرار است در مرحله اول، گرفتن سند برای ۵۰ اثر را پیگیری کنیم

انتهای پیام/م

پیگیری برای تغییرآثار تاریخی ثبتی خوزستان به نام میراث فرهنگی