اجرای طرح چهارخطه کردن محور ملاسرا– شفت نیازمند تملک اراضی حاشیه راه است

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، ماکان پدرام، مدیرکل راه وشهرسازی استان گیلان گفت: عامل کندی طرح چهارخطه کردن محور ملاسرا– شفت تملک اراضی و آزاد سازی مسیر است و با وجود تلاش در طراحی این پروژه برای بهره گیری بیشتر از حریم قانونی موجود راه و تصرف کمتر اراضی، احداث این محور در حریم قانونی راه در برخی نقاط با مشکلاتی مواجه شده و نیازمند تملک اراضی و آزاد سازی مسیر است.

وی از تلاش برای رفع مشکلات اجرایی این محور خبر داد و افزود: اراضی حریم محور ملاسرا– شفت اکثرا دارای مالک است که به تازگی با همکاری دادستان شهر، معتمدان محلی، فرماندار، بخشدار و شورای اسلامی این شهر در صورت جلسه‌ای زمین‌ها به اداره کل راه وشهرسازی تحویل شده و قرار است دستگاه‌های اجرایی با همکاری سازمان برنامه وبودجه در مدت ۳ ماه نسبت به پرداخت حق مالکیت اراضی اقدام کنند.

مدیرکل راه وشهرسازی استان گیلان، با توجه به ماهیت منطقه و نبود وجود راه در بخش‌هایی از مسیر گفت:: مطالعات محورملاسرا- شفت- زنجان در ۲ بخش یکی به صورت بهسازی و دیگری به صورت نوسازی انجام می‌شود.

ماکان پدرام، با اشاره به مشخصات فنی طرح چهارخطه کردن محور ملاسرا– شفت افزود: طول محور ۹۰ کیلومتر است که حدود ۳۰ کیلومتر در محدوده استان زنجان و ۶۰ کیلومتر در محدوده استان گیلان واقع شده است.

وی، با بیان اینکه چهارخطه کردن این محور به طول کلی ۱۱.۸ کیلومتر و با عرض ۲۵.۶ متر دارای ۶ دستگاه پل دالی با دهانه ۲ متری و یک دستگاه پل ۳ متری است تصریح کرد: در مرحله اول این پروژه ۱.۵ کیلومتر آن با پیشرفت فیزیکی ۹۰ در صد در حال اجرا است که اجرای عملیات آسفالت آن رو به اتمام است و مرحله دوم این پروژه نیزبه طول ۸.۴ کیلومتر با توجه به اینکه به تازگی به پیمانکار ابلاغ شده و در حال اجرای عملیات خاک برداری است و هم اکنون ۲ کیلومتر از مسیر در حال اجرای عملیات است.

 

انتهای پیام/م.ع

آزادسازی مسیر و تملک اراضی علت اصلی کندی طرح چهارخطه کردن محور ملاسرا– شفت