در آذربایجان غربی؛
بیش از ۸۵ هزار خانوار روستایی، تحت پوشش خدمات صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان قرار دارند

یونس معزز مدیر صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر آذربایجان غربی در گفتگو با  خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، گفت: ۸۵هزار و ۸۳۳ خانوار روستایی در استان ، تحت پوشش خدمات این صندوق  قرار دارند که  ۳۸ درصد جمعیت روستایی و عشایری استان را شامل می‌شود.
 
وی گفت: بیمه شدگان در این صندوق از مزایای بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگان آن‌ها نیز از مزیت‌های این بیمه برخوردار می‌شوند و در حال حاضر دو هزار و ۶۸۶ نفراز این صندوق مستمری دریافت می‌کنند.
 
مدیر صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان ادامه داد: سال گذشته افراد تحت پوشش این صندوق در مجموع نزدیک به ۱۰ میلیارد تومان مستمری دریافت کرده اند.
 
معزز از امضای تفاهم نامه صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر کشور با معاونت توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری نیز خبر داد و افزود: براساس این تفاهم نامه تمام افراد فاقد بیمه اجتماعی استان شامل بر ۱۴۴ هزار نفر تا سه سال آینده تحت پوشش این صندوق قرار می‌گیرند.
 
وی اضافه کرد: به منظور تحت پوشش قرار دادن تمام افراد فاقد بیمه اجتماعی استان ستاد راهبردی تشکیل شده است و مشخصات همه افراد گروه هدف شامل بر نام، نام خانوادگی، کدملی و کدپستی احصاء شده است و در اختیار فرمانداران قرار می‌گیرد که نسبت به جذب آن‌ها اقدام شود.
 
معزز اظهار کرد: کشاورزان غیر ساکن در روستا، شاغلان فصلی و رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری ساکن در مناطق روستایی، قالیبافان و فعالان صنایع دستی، فاقد پوشش اجتماعی، کارکنان شرکت‌های فنی و مهندسی کشاورزی و دامپزشکی و شهروندان ساکن در شهر‌های زیر بیست هزار نفر، می‌توانند تحت پوشش خدمات صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر قرار گیرند به شرط آنکه بین ۱۸ تا ۵۰ سال سن داشته باشند.
 
مدیر صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان با بیان اینکه متقاضیان واجد شرایط می‌توانند امسال با پرداخت یک سوم حق بیمه به مبلغ ۲۷۰ تا ۶۶۰ هزار تومان از مزایای صندوق بیمه بهرمند شوند گفت: دوسوم حق بیمه متقاضیان نیز توسط دولت تامین می‌شود.
 
یونس معززاضافه کرد: هم اکنون ۱۰۳ کارگزاری بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر در استان به بیمه شدگان خدمات بیمه‌ای ارائه می‌دهند که ۸۰ موسسه از آن‌ها توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.
 
انتهای پیام/م
 

۳۸ درصد جمعیت روستایی و عشایری استان تحت پوشش خدمات صندوق بیمه‌ی اجتماعی کشاورزان هستند