عمامه گذاری جمعی از طلاب استان قزوین

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب حوزه‌های علمیه استان قزوین در شبستان امیرالمؤمنین (ع) مسجدالنبی (ص) برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم گفت: کسانی که معمّم می‌شوند، دوره جوانی خود را به جوانمردی وصل کردند و به عرصه‌های حساس دینی وارد شدند و انتظاراتی از آن‌ها در جامعه ایجاد می‌شود و باید مبلّغ رسالت‌های الهی باشد.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: وقتی طلبه‌ها لباس روحانیت را بر تن می‌کنند، درواقع اعلام می‌کنند که برای هدایت مردم پای کار آمده‌اند و با بهره‌گیری از قرآن جامعه را به سمت بصیرت‌افزایی هدایت خواهند کرد.

رئیس شورای عالی حوزه‌های علمیه استان قزوین اظهار کرد: وقتی طلبه‌ها عمامه به سر وارد جامعه می‌شوند، درواقع اعلام می‌کنند که مجریان آیه شریفه «وَیُزَکّیهِم وَیُعَلِّمُهُمُ الکِتابَ وَالحِکمَةَ» هستند و این همان رسالتی است که خداوند به انبیاء (ع) داده است.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه طلاب پس از معمّم شدن درواقع وارد عرصه تعلیم می‌شوند، بیان کرد: طلاب پس از معمّم شدن در هر بخشی از جامعه که وارد می‌شوند باید کار تعلیمی خود را با جدیت انجام دهند.

انتهای پیام/ک

مراسم عمامه‌گذاری تعدادی از طلاب حوزه‌های علمیه استان قزوین