رئیس پلیس راه استان ایلام :
دیده شدن، بهتر از هرگز دیده نشدن است

دیده شدن، بهتر از هرگز دیده نشدن استسرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،گفت:با توجه به شروع برداشت غلات و افزایش تردد وسایل نقلیه کشاورزی (کمباین، تراکتور، تیلر) در سطح جاده‌های استان به ویژه راه‌های فرعی و روستایی، باعث بروز مشکلات عدیده از جمله ترافیک و برهم زدن نظم عبور و مرور و در نتیجه تصادفات و حوادث جاده‌ای می‌شوند.

وی افزود: ماشین آلات و ادوات کشاورزی جهت حرکت در جاده طراحی نشده اند و حرکت آن‌ها بر روی جاده‌ها به دلیل اختلاف سرعت با سایر خودرو‌ها و همچنین ابعاد بزرگ این گونه وسایل خطرات و مشکلات زیادی هم برای خودشان و هم برای سایر رانندگان و استفاده کنندگان از جاده به همراه دارد.

 همتی زاده بیان کرد: با توجه به سرعت محدود وسایل نقلیه کشاورزی، حرکت آن‌ها بر روی جاده آسفالت ممنوع بوده و باید تا حد امکان از مسیر شانه خاکی حرکت کنند و در صورت تردد شبانه، وسیله نقلیه خود را به سیستم روشنایی و برچسب شبرنگ مخصوص مجهز کنند.

این مقام انتظامی عنوان کرد: پلیس راه استان در نظر دارد به منظور پیشگیری از وقوع حوادث رانندگی و ارتقاء ایمنی تردد وسایل نقلیه کشاورزی با همکاری مسئولین جهاد کشاورزی و راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اقدام به اجرای طرح عملیاتی، فرهنگی و آموزشی با عنوان آموزش رانندگان ادوات کشاورزی و اهداء برچسب رایگان کند.

وی ادامه داد: امروزه ثابت شده است که فعالیت‌های فرهنگی و آموزشی به مراتب تاثیر بیشتری در رفتار‌های رانندگان دارد لذا هدف از برگزاری این طرح آموزشی، ایجاد فرهنگ درست رانندگی کردن و تسری آن به سایرین بوده و امید است در نهایت به کاهش تصادفات منجر شود.


انتهای پیام/با

اجرای طرح ارتقاء ایمنی ادوات کشاورزی در هنگام رانندگی