مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم عنوان کرد؛
فرهنگ شهروندی در تاکسی‌های شهر مقدس قم آموزش داده می شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ازقم؛ مرتضی عزتی مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با بیان اینکه آموزش‌های ترافیکی شهروندی توسط برچسب‌های پشت تاکسی و تابلو‌های داخل تاکسی در حال انجام است، گفت: در مراحل بعدی موضوعات مختلف شهروندی همچون آداب سفر، رعایت قوانین عبور و مرور، استفاده از حمل و نقل عمومی و ... آموزش داده می‌شود تا مسافران و تاکسیرانان سطح شهر، در طول سفر خود از این آموزش‌ها بهره‌مند شوند و تاثیر بسزایی در ارتقای فرهنگ شهروندی دارد.

وی با توجه به سیاست‌های مدیریت شهری، بیان کرد: موضوع آموزش در کلان شهر‌ها اهمیت بالایی دارد و شهرداری هم به رویکرد انسانی و آموزشی تاکید دارد و نگاه اصلی در شهرداری تبدیل شهرداری به نهاد اجتماعی، فرهنگی است و ما نیز در این خصوص طبق مصوبات شورای اسلامی شهر عمل می‌کنیم.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به آموزش حقوق و وظایف متقابل رانندگان ناوگان تاکسیرانی و مسافران درون شهری در تابلو‌های تبلیغاتی داخل تاکسی و پیام‌های ترافیکی، تصریح کرد: در یک هزار و ۲۰۰ تابلو تبلیغاتی تاکسی شهری در قالب آیین نامه ۱۲ ماده‌ای به این موضوع پرداخته می‌شود.

عزتی با بیان اینکه در قم ۶ هزار تاکسی مشغول به فعالیت هستند،افزود: فرهنگ ترافیک ملت‌ها نشان دهنده فرهنگ آن جامعه است و تاکسیرانان می‌توانند در بهبود فرهنگ شهروندی تاثیرگذار باشند.

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه تاکسی یک نقش نمادین و ویترینی در کلان شهر‌ها دارد، گفت: زائرین و توریست‌ها اولین بار تاکسی را انتخاب می‌کنند، به همین دلیل تاکسی‌ها در قضاوت‌های افراد در مورد فرهنگ کشور‌ها اهمیت ویژه‌ای دارند.

عزتی در پایان افزود: طرح تبلیغ فرهنگ شهروندی روی سایبان شیشه راننده که با مشارکت بخش خصوصی در حال اجراست نیز جزء برنامه‌های فرهنگی این سازمان است.

انتهای پیام/ح

آموزش  فرهنگ شهروندی در تاکسی‌های شهر مقدس قم