به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، سال ۹۳ بعد از نهایی شدن مذاکرات بین سایپا و زوتی (یا همان زوتای)، مدل Z۳۰۰ ابتدا به S۳۰۰ تغییر نام داد و در نهایت، نسخه مونتاژیاش با نام آریو به بازار آمد. آریو میتوانست دستاورد مهمی برای سایپا به حساب بیاید، اما به نظر میرسد با برخی از تصمیمات، این اتفاق نیفتاد.
![]()
آریو در بازار خرید و فروش دست دوم خود اوضاع نابسامانی دارد؛ اما در میدان رقابت میتواند مقابل برلیانس H۳۳۰ حرفهای خوبی برای گفتن داشته باشد. بهویژه آنکه در مقابل برلیانس از چهره معقولتر و منطقیتری بهره میبرد. غیر از تغییراتی اندک در فرم صندلیها و روکش آنها، تفاوت خاصی میان مدلهای مونتاژی آریو دیده نمیشود.
![]()
بزرگترین تفاوتهای بین S۳۰۰ و Z۳۰۰ یعنی نمونههای ایرانی و چینی این زوتی، حذف بسیاری از آپشنهای استانداردی است که روی ویرایش چینی دیده میشد از جمله نمایشگر بزرگ ۷ اینچی و دکمههای کنترلی روی فرمان. البته ساختار پیشرانه و جعبهدنده نیز همچنان از نسخه چینی، قرض گرفته شده است.



انتهای پیام/