بخش عمده پروژه‌های میراث فرهنگی اردبیل امسال به اتمام می‌رسد

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل در جلسه هم اندیشی با روسای شهرستان های اردبیل با محوریت میراث فرهنگی گفت: امسال بر خلاف سال گذشته، عملیات پروژه های عمرانی شهرستان ها همزمان با ابلاغ اعتبار آغاز می شود.

او افزود: در سال های گذشته پروژه ها بعد از ابلاغ اعتبار آغاز می شد که موجب تاخیر در عملیات اجرایی و گاهی موجب اجرای آن در سال بعد شده بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان خواستار مشارکت شهرستان ها در اجرای فنی و مطابق برنامه پروژه های میراث فرهنگی شد و گفت: ما شاهد انقلابی در حوزه میراث فرهنگی استان هستیم و تا پایان سال اغلب پروژه ها به بهره برداری خواهد رسید و تلاش بر این است تا تمامی پروژه های نیمه تمام را تکمیل کنیم.

همچنین معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان نیز به وضعیت مطلوب استان در ثبت ملی آثار اشاره کرد و افزود: امسال برنامه ویژه جهت تعیین حریم آثار ثبت شده داریم.

کریم لطفی با تاکید به اینکه ثبت ملی آثار در بخش های آثار طبیعی، ملموس، ناملموس و تاریخی در شهرستان ها توزیع می شود، گفت: پیش از این به این موضوع توجهی نشده و در برخی شهرستان ها ثبت ملی آثار در یک بخش بیشتر بوده و در مابقی بخش ها فعالیتی محسوس صورت نگرفته است.

او تصریح کرد: بر همین اساس کمیته هایی تشکیل و به شهرستان ها ابلاغ شده که شامل کمیته ثبت، کمیته حرائم، کمیته موزه ها، گروه باستان شناسی، دفتر پژوهشکده و کمیته امور پایگاه ها است.

معاون صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از مطالعه طرح مرمتی سه بنای حمام سنگی کوثر، مدرسه جعفر اسلامی اردبیل و مسجد روستای خمس خلخال خبر داد و گفت: مراحل نهایی طرح ها آماده سازی شده و به زودی به شهرستان ها ابلاغ می شود.

انتهای پیام/ع

مطالعه طرح مرمتی سه بنای تاریخی اردبیل