استاندار ایلام مطرح کرد;
نیاز روزانه حدود یک میلیون وعده غذایی در مهران

نیاز روزانه حدود یک میلیون وعده غذایی در مهران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ، قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام در نشست ستاد مرکزی استان که با حضور ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور و رئیس ستاد اربعین کشور و دبیر و مسئولان کمیته‌های ستاد مرکزی اربعین کشور، معاون وزیر و رئیس حمل و نقل جاده‌ای کشور و دیگر مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، ضمن پیش بینی این مهم که پیک برگشت زوار از مرز مهران به ۳۵۰ هزار نفر می‌رسد، گفت: برای موج برگشت زوار به ۳ هزار و ۵۰۰ اتوبوس در مسیر برگشت نیاز داریم.

استاندار ایلام با اشاره به این مطلب که نباید زوار را مجبور کنیم اول به استان‌های همسایه بروند و بعد به مقصد، بیان کرد: بگذارید این امر اختیاری باشد و تلاش و سعی این است که اتوبوس برای تمام مسیر‌ها از طریق وزارت راه و شهرسازی فراهم کنیم.

او ادامه داد: اگر زوار به استان‌های همجوار انتقال داده شوند باید مکانات حمل و نقل همچون استفاه از خط ریلی و راه آهن برای آن‌ها در نظر گرفته شود.

رییس ستاد اربعین استان با اشاره به این موضوع که هزینه‌های زیادی برای زیرساخت‌های اربعین استان انجام شده است اظهار کرد: مسیر پایانه برکت جداشده است، از تونل قلاجه تا شباب، ایلام به مهران، زیرساخت‌های مهران، و ... ملکشاهی بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان در این شرایط سخت هزینه شده و تلاش دولت و نظام در این راستا بی نظیر بوده است.

او در ادامه پیش بینی کر پد که در ۱۰ روز آینده حدود ۲ و نیم میلیون نفر از استان ما تردد خواهند داشت، اضافه کرد: در پیک برگشت قسمت اعظم زوار از این مسیر باز خواهند گشت.

سلیمانی دشتکی یادآورشد: ما اکنون بالای ۶۰ درصد تردد زوار را داریم و در مسیر برگشت به بالای ۶۵ درصد خواهیم رسید.

او عنوان کرد: روزانه در مرز مهران حدود یک میلیون وعده‌ی غذایی، صبجانه، نهار و شام و روزانه ۲ میلیون آب معدنی مصرف و نیاز خواهیم داریم.

انتهای پیام/ د

نیازبه تامین وعده غذایی در مهران