به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، بیش از ۱۰ روز است که از اختلال در دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت جهانی میگذرد؛ اختلالی که همچنان در برخی از نقاط کشور بهویژه در اینترنت تلفنهای همراه مشاهده میشود و کاربران را با مشکلات بسیاری مواجه کرده است.
در طی این مدت باشگاه خبرنگاران جوان به طور لحظهای و مداوم پیگیر اطلاعات موثق و غیر موثق بود و اخبار مربوط به قطعی اینترنت را با دقت زیاد رصد میکرد. همین موضوع باعث شد باشگاه خبرنگاران جوان به یکی از منابع اصلی انتشار اخبار مربوط به قطعی اینترنت تبدیل شود به طوری که در این بازه بیش از یک و نیم میلیون کاربر فعال نظرات و گلایههای خود را با خبرنگاران ما در میان گذاشتند.
از جمله گلایههای کاربران در خصوص قطعی اینترنت، متضرر شدن صاحبان کسبوکارهای اینترنتی، مشکل در ارسال ایمیل و برقراری ارتباط با خانواده و نزدیکان در خارج از کشور، تعطیلی پروژههای دانشگاهی اینترنتمحور، دسترسی نداشتن به موتورهای جستوجوی جهانی و نارضایتی طرفداران سینما و بازیهای رایانهای از قطعی سرورهای دانلود و بازی آنلاین بود.

با وجود حجم بالای انتقادات از قطعی اینترنت، باشگاه خبرنگاران جوان تلاش کرد به محض دریافت نظرات و گلایههای کاربران در اسرع وقت آنها را به اشتراک بگذارد و در حد امکان پاسخگوی سؤالات و گلایههای مخاطبان خود باشد. ذکر این نکته جالب توجه است که در این بین کاربران با نگاههای مختلفی به موضوع قطعی اینترنت میپرداختند و برخی سعی داشتند از دریچه طنز، التهاب و عصبانیت سایر کاربران را کاهش دهند.
در نتیجه پیگیریهای باشگاه خبرنگاران جوان، وضعیت اتصال اینترنت در نقاط مختلف کشور به سرعت مخابره شد و در حال حاضر اینترنت خانگی تمام استانها و اینترنت همراه ۱۱ استان متصل شده است؛ همچنین تکلیف بستههای اینترنتی خریداریشده، در زمان قطعی اینترنت نیز با درخواست باشگاه خبرنگاران جوان پیگیری شد و وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات فوراً دستور رسیدگی به آن را صادر کرد.
باشگاه خبرنگاران جوان وظیفه خود میداند بهعنوان یک رسانه تا اتصال کامل دسترسی کاربران ایرانی به اینترنت جهانی موضوع را پیگیری کند و نظر مخاطبان خود را به گوش مسئولان برساند.



انتهای پیام/