۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اطفای حریق هوایی اختصاص یافت

۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای اطفای حریق هوایی اختصاص یافتبه گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، محمدفرید لطیفی معاون آمادگی و مقابله سازمان مدیریت بحران در ستاد پیشگیری، هماهنگی و عملیات پاسخ به بحران چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: به منظور کاهش خسارت‌های ناشی از بحران‌های طبیعی، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار در حوزه اطفای حریق هوایی در اختیار وزارت دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح قرار گرفت.

او افزود: به همین منظور دستگاه‌های اجرایی مانند منابع طبیعی و آبخیزداری و سازمان حفاظت محیط زیست در صورت نیاز به اطفای حریق می‌توانند درخواست خود را برای اعزام بالگرد اعلام کنند.

لطیفی اضافه کرد: برنامه‌های عملیات اضطراری اکنون تعیین تکلیف شده است و بر اساس قانون تمامی دستگاه‌های اجرایی در برابر آن مسئولیت دارند.

او ادامه داد: پیاده سازی قانون مدیریت بحران کشور باید مورد توجه مسئولان ملی و استانی قرار گیرد.

لطیفی گفت: مدیریت جامع حوضه‌های آبخیز کشور باعث کاهش مشکلات خشکسالی، مهار سیلاب ها، کنترل فرسایش، کم شدن میزان خسارت و بهبود وضعیت معیشت می‌شود.

او افزود: چهارمحال و بختیاری برای مقابله با حوادث و بحران‌های احتمالی آمادگی لازم را دارد و سازمان مدیریت بحران کشور در استان هیچگونه نگرانی ندارد.

لطیفی اضافه کرد: چهارمحال و بختیاری در سیل بهار امسال بدون هیچگونه تلفات جانی عملکرد موفقی داشت.

بهار امسال به دنبال سه موج بارندگی سیل آسا در استان چهارمحال و بختیاری، شش هزار میلیارد ریال خسارت به بخش‌های مختلف استان وارد شد.

انتهای پیام/ف