رئیس اداره امور عشایر شهرستان ایوان مطرح کرد;
آغاز کوچ پاییزه عشایر ایوان

آغاز کوچ پاییزه عشایر ایوان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام , احمدی رئیس اداره امور عشایر شهرستان ایوان گفت: کوچ درون شهرستانی پاییزه عشایر بخش مرکزی و زرنه این شهرستان از مناطق ییلاقی به گرمسیر تنگه کوشک تا جاده کاشی پور سومارآغاز شد.

احمدی با بیان اینکه ۹۲۳ خانوار عشایری در این شهرستان سکونت دارند، اظهار کرد: اکنون ۵۲۰ خانوار عشایری این شهرستان کوچ را آغاز کرده و بین ۱۰۰ تا ۱۲۰ کیلومتر از مناطقی که هستند، کوچ می‌کنند.

او با بیان اینکه این عشایر به طور معمول کوچ برون استانی ندارند، افزود: در این فصل برخی عشایر کوچروی استان کرمانشاه که کوچ روی برون استانی دارند نیز به مناطق شترمل، چوگه و جاده کاشی پور شهرستان ایوان می‌آیند.

رییس اداره امور عشایری شهرستان ایوان بیان کرد: در راستای سوخت عشایر شهرستان در فصل زمستان از طریق سه جایگاه ونیت، باباگیر و روان اقدام به توزیع نفت سفید در بین عشایر شهرستان خواهیم کرد.

او مطرح کرد:عشایر کوچ رو در مدت ۴۸ تا ۷۲ ساعت از مناطق ییلاقی به قشلاقی می‌رسند و در این مناطق برای گذران فصل سرد زمستان مستقر می‌شوند.

رئیس اداره امور عشایری ایوان گفت: در راستای ارائه خدمات پشتیبانی به عشایر کوچ رو، آبرسانی سیار توسط سه دستگاه تانکر آبرسان به محل آب انبار‌های واقع در مسیر کوچ عشایر به ازای هر خانوار ۲ هزار لیتر برای ۱۰ روز و همچنین تامین آب شرب دام‌های همراه عشایر اقدام می‌شود.

انتهای پیام/ ن