سازمان ملل: اقدام ترامپ در سرزنش کردن همه درباره اقتصاد جهانی قانع کننده نیست

ریچارد کوزول رایتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از رویترز، ریچارد کوزول رایت، رئیس نهاد راهبرد‌های توسعه و جهانی سازی سازمان ملل اعلام کرد: «مشکلات سیستم تجارتی قبل از دوران دونالد ترامپ و تلاش او برای سرزنش کردن همگان درباره تضعیف اقتصاد جهانی قانع کننده نیست. ما فکر می‌کنیم که مشکلاتی سیستماتیک و بسیار جدی وجود دارد.»

کوزول رایت گفت: «مشکلاتی وجود دارد که پس از بحران مالی به آن‌ها به درستی رسیدگی نشده است و تا حدودی علت بحران بوده و در یک دهه پس از بحران ادامه داشته است.»

این مقام سازمان ملل اعلام کرد: «برای امسال امید به رشد وجود دارد، اما خطرات حرکت نزولی و آسیب‌ها بسیار مهم هستند. بیشترین رشد به عملکرد اقتصاد‌های نوظهور مانند آرژانتین، مکزیک، ترکیه و روسیه و آن‌هایی که در چند سال گذشته به شدت آسیب دیده اند، مربوط می‌شود.»


بیشتر بخوانید: الیوت انگل: ترامپ باید برکنار شود

داووس خود را برای رویارویی ترامپ و یکی از سرسخت‌ترین منتقدانش آماده می‌کند


وی افزود: «تعداد زیادی از کشور‌ها در سال جاری شاهد رکود یا کاهش درآمد سرانه خواهند بود و همانطور که می‌بینید بیشتر آن‌ها عمدتا از آمریکای لاتین و آفریقا و به ویژه آفریقای زیر صحرا یعنی آفریقای سیاه هستند. در شرق و جنوب آسیا وضعیت به مراتب بهتر است و هنوز رشد ضعیفی در اکثر کشور‌های پیشرفته دنیا وجود دارد.»

انتهای پیام/