کتاب «از شانه‌های من پاییز را ببین» رونمایی شد

محمدرضا شکاری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان امیدیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: آیین رونمایی از مجموعه شعر «از شانه‌های من پاییز را ببین» سروده یاسر زیدونی در کتابخانه شهید بهشتی این شهرستان برگزار شد.

او به بیان اهداف و فلسفه وجودی کتابخانه‌های عمومی بیان داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی در صدد است تا خدماتش را تبدیل به خدماتی فرهنگی و اجتماعی نماید، به این معنا که هر جا نامی از حوزه‌ فرهنگ و فعالیت‌های فرهنگی شنیده شود، نام کتابخانه‌های عمومی در ذهن تداعی شود.

شکاری اظهار کرد: طبق مصوبه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان امیدیه، از این پس جلسات رونمایی یا نشست نقد و بررسی کتاب از آثار نویسندگان بومی شهرستان به صورت ماهیانه برگزار می‌گردد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان امیدیه ادامه داد: چنین جلساتی می‌تواند به عنوان یک اقدام فرهنگی ارزشمند و تاثیرگذار گام مهمی در زمینه اعتلای فرهنگ کتاب و کتابخوانی شهرستان به شمار آید.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدیه ضمن بیان تاثیر نویسندگان در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی به تشریح چگونگی مسیر چاپ و نشر کتاب پرداخت و به نویسندگان شهرستان در زمینه چاپ کتابهایشان قول مساعدت و همکاری داد.

یاسر زیدونی، نویسنده اثر ضمن بیان خاطراتی از کتابخوانی و مطالعه در کتابخانه شهید بهشتی از تاثیر و فواید مطالعه برای نویسندگان گفت و افزود: نویسنده خوب باید کتابخوان خوبی باشد، مطالعه مرکز خلاقیت هر نویسنده‌ای است. مطالعه و کتاب باید دوست همیشگی یک نویسنده باشد.

آیین رونمایی از مجموعه شعر «از شانه‌های من پاییز را ببین» سروده‌ی یاسر زیدونی با حضور محمدرضا غبیشاوی، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی امیدیه؛ محمدرضا شکاری، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی امیدیه؛ سعید شعبانی، مسئول انجمن نویسندگان امیدیه و جمعی از نویسندگان و شاعران برجسته و فرهنگیان این شهرستان در کتابخانه عمومی شهید بهشتی امیدیه برگزار شد.

انتهای پیام/گ