آمادگی برای اسکان مسافران فرهنگی در تعطیلات نوروز

آمادگی برای اسکان مسافران فرهنگی در تعطیلات نوروزبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،عیسی رحیمی رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش کردستان گفت: ثبت نام اینترنتی مهمانان نوروزی تا ۲۳ اسفند ادامه دارد و مهمانان می‌توانند با مراجعه به سایت ستاد اسکان به نشانی http://eskan.medu.ir نسبت به رزرو محل اسکان و ثبت نام خود اقدام کنند.

او افزود: امسال نیز همانند سال‌های گذشته ۲۰ درصد ظرفیت اسکان به ثبت نام اینترنتی اختصاص یافته و مهمانان فرهنگی از سراسر کشور می‌توانند برای ثبت نام اینترنتی اسکان نوروزی به سامانه اسکان مهمانان فرهنگی مراجعه و درخواست خود را ثبت کنند.

رییس اداره تعاون و امور رفاهی آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: با اقدامات انجام شده پیش‌بینی می‌شود ۱۵۰ مدرسه برای پذیرش حضوری و ۱۴ مدرسه برای پذیرش اینترنتی مهمانان نوروزی در این استان اختصاص پیدا کند.

او با بیان اینکه در مجموع ۴۳۱ اتاق ویژه، ۵۶۷ اتاق گروه الف و ۴۷۰ اتاق گروه ب برای اسکان میهمانان نوروزی پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: علاوه بر مدارس، مراکز رفاهی آموزش و پرورش اعم از خانه‌های معلم، باشگاه فرهنگیان و اردوگاه‌ها نیز در کنار آموزشگاه‌ها پذیرای میهمانان نوروزی خواهند بود.

رحیمی تاکید کرد: پذیرش حضوری میهمانان فرهنگی نیز از ۲۸ اسفند و در ۱۶ مرکز پذیرش پیش‌بینی شده در سطح شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان آغاز و تا پایان تعطیلات نوروز سال آینده نیز ادامه دارد البته در تعطیلات نوروز ۹۹ علاوه بر مدارس، مراکز رفاهی آموزش و پرورش اعم از خانه‌های معلم، باشگاه فرهنگیان و اردوگاه‌ها نیز در کنار آموزشگاه‌ها پذیرای میهمانان خواهند بود.

در نوروز ۹۸ با تجهیز ۱۶ پایگاه پذیرش، ۱۵۹ مدرسه و یک هزار و ۲۳۹ کلاس و اتاق و خدمات رسانی ۴۴۴ نفر عوامل اجرایی، در مجموع ۲۷ هزار و ۲۹۸ نفر میهمان در قالب ۶ هزار و ۱۰۰ خانوار و ۶۸ هزار و ۲۲۴ نفر روز میهمان در مراکز اقامتی آموزش و پرورش اسکان داده شدند.

انتهای پیام /ع