بهره برداری از خانه بهداشت سیار عشایری مُهر

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مهر در مراسم افتتاح نخستین خانه بهداشت عشایری در این شهرستان گفت: این خانه بهداشت با اعتباری بالغ بر ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال، راه‌اندازی شده است.

سید حسن خلیلی ادامه داد: دولت در تلاش است تا آحاد مردم دسترسی راحت‌تری به امکانات و خدمات اولیه بهداشتی و درمانی داشته باشند.

او گفت: با راه‌اندازی خانه بهداشت عشایری سیار، شاهد ارائه خدماتی نظیر ارایه مراقبت به گروه‌های سنی مختلف و شناسایی افراد مبتلا به فشارخون، دیابت، ارایه نکات آموزشی به مادران باردار، شناسایی کودکان دارای اختلال رشد و همچنین انجام واکسیناسیون و ... به جمعیت عشایرن عزیز خواهیم بود.

خلیلی اضافه کرد: خانه بهداشت سیار عشایری بس شهید، تجهیزاتی نظیر ترالی اورژانس، ملزومات پانسمان و تزریقات، پنل خورشیدی، یخچال واکسن، دارو و ... را دارد.

او ادامه داد: از آبان تا اردیبهشت ماه که عشایر در منطقه حضور دارند این خانه بهداشت در محل اسکان آن‌ها مستقر خواهد شد و تعداد ۵۰۱ نفر از عشایر "مشک آویز"، "حیدرآباد"، "بس شهید"، "آزادخانی" و "بلبلی" می‌توانند مانند جمعیت تحت پوشش خانه‌های بهداشت روستایی از خدمات رایگان سلامت بهره‌مند شوند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان مُهر گفت: این عشایر همچنین یک خانم بهورز عشایری هم ویژه خودشان دارند که آن‌ها را در کوچ به ییلاق و قشلاق همراهی می‌کند.

انتهای پیام/