مشکل قطعی آب شرب روستا‌های خلخال برطرف شد

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، فرامرز بهنژاد، مدیرعامل شرکت آبفای روستایی و شهری استان اردبیل امروز در بازدید از تاسیسات آبرسانی شهری و روستابی خلخال افزود: در جریان بارش برف سنگین و قطعی برق و همچنین یخ‌زدگی تاسیسات آبرسانی به علت شدت سردی هوا آب ۳۰ روستای واقع در بخش‌های شاهرود و مرکزی این شهرستان قطع شده بود که با برقراری مجدد جریان برق و همچنین تعویض و یا تعمیر تجهیزات آسیب‌دیده از برف و سرما آب پایدار این روستاها هم‌اکنون برقرار شده است.

او اظهارداشت: در طول روزهای گذشته و در جریان قطعی آب شرب روستاهای خلخال علاوه بر تامین ۲ هزار بطری آب معدنی از سوی سازمان صنعت ،معدن و تجارت استان برای توزیع در بین اهالی روستاهای دارای مشکل قطعی آب ،شرکت آبفای شهری و روستایی این استان نیز نسبت به تهیه ،تامین و توزیع هزار کیسه آب شرب پنج لیتری بسته‌بندی شده توسط این شرکت اقدام کرده است.

بهنژاد گفت: در جریان بارش برف سنگین و کولاک روزهای ۲۱ و ۲۲ بهمن ماه و قطع برق و همچنین یخ‌زدگی تجهیزات آب‌رسانی روستایی و خطوط انتقال آب به روستاهای خلخال بالغ بر ۱۷ میلیارد ریال به تاسیسات آبرسانی این شهرستان خسارت وارده شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شهری روستایی استان اردبیل با اشاره به ادامه برودت هوا پس از قطع بارندگی برف و افت دما به منفی ۲۶ درجه در خلخال افزود: این امر موجب یخ‌زدگی تاسیسات آبرسانی شهری شده و خسارات مالی قابل‌توجهی را بدنبال داشته که میزان ریالی خسارات در حال برآورد است.

بهنژاد اظهارداشت: سردی هوا همچنین موجب یخ‌زدگی و ترکیدگی تعداد قابل‌توجهی از کنتورهای آب مشترکین این شرکت و سیستم‌های لوله‌کشی آب شرب واحدهای  مسکونی و تجاری در خلخال شده و خسارات مالی بر صاحبان آنها وارد کرده است.

انتهای پیام/ع