بیش از هزار و هشتصد نفر قربانی اعمال مجرمانه دو هکر اراکی

بیش از هزار و هشتصد نفر قربانی اعمال مجرمانه دو هکر اراکیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک، سردار مفخمی شهرستانی، فرمانده انتظامی استان از دستگیری دو هکر خبرداد و گفت: طی یک ماه گذشته یکی از شهروندان شهرستان اراک با مراجعه به پلس فتا استان مرکزی اعلام می‌کند که هکر اطلاعات شخصی او را در صفحه اجتماعی اینستاگرام هک کرده است و از همین طریق هم مدتی است از او اخاذی می‌کنند.

او ادامه داد: بر اساس این گزارش پلیس فتا استان مرکزی با انجام اقدامات فنی نهایتا دو هکر را در شهرستان دیگری از استان مرکزی شناسایی می‌کنند و طی یک عملیات غافلگیرانه این دو نفر دستگیر می‌شوند.

سرهنگ شهرستانی اظهار کرد: بیش از هزار و هشتصد نفر قربانی اعمال مجرمانه این دو هکر بوده اند.

او در خصوص شگرد این دو هکر گفت: لینک‌هایی را طراحی کرده بودند که برای مخاطبان عناوین جذابی را داشته است و از همین طریق اطلاعات شخصی مخاطبین را می‌گرفتند و اقدام به اخاذی می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان مرکزی به مردم توصیه کرد: هیچوقت به اینگونه عناوین و موضاعات اعتماد نکنند، زیرا به راحتی اطلاعات شخصیشان هک می‌شود.

توقیف پنج خودروی حامل کالای قاچاق طی ۲۴ ساعت گذشته

سردار مفخمی شهرستانی در حوزه مبارزه با قاچاق کالا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته حدود پنج دستگاه خودروی حامل کالای قاچاق که سرعت بسیار زیاد و خطرناکی داشتند توقیف شدند.

او ادامه داد: رانندگان این خودرو‌ها دستگیر شدند و کالا‌های قاچاق مختلف اعم از پوشاک و لوازم خانگی و... از آن‌ها کشف شد.

فرمانده انتظامی استان مرکزی اضافه کرد: ارزش ریالی کالا‌های کشف شده بیش از یک میلیارد و پانصد میلیون ریال بوده است.

انتهای پیام/ ر