در بسته حوادث ۷ اسفند بخوانید؛
عاملان شکار قوچ دستگیر شدند

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، مهم‌ترین حوادث نقاط مختلف استان خوزستان را در روز چهارشنبه ۷ اسفند ماه ۹۸ در این بسته خبری مشاهده نمایید.

دستگیری عاملان شکار یک رأس قوچ در شوشتر

بهروز نجاتی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر گفت: ۲ متخلف شکار قوچ در منطقه حفاظت شده کرائی پس از رد اعتراض در دادگاه تجدیدنظر، با رأی قطعی به ضبط وسایل شکار، جریمه نقدی و ۳ سال و ۳ ماه حبس تعلیقی محکوم شدند.

او افزود: ۲ متهم این پرونده پس از رد اعتراض در دادگاه تجدیدنظر، به اتهام شرکت در شکار یک رأس قوچ وحشی، شروع به شکار و احراز بزه به تحمل ۳ سال حبس بابت شکار، ۳ ماه حبس بابت شروع به شکار و ضبط وسایل شکار به نفع دولت و متهم ردیف اول به دلیل نداشتن گواهینامه رانندگی به پرداخت ۳۳ میلیون ریال جزای نقدی در حق صندوق دولت و اجرای مجازات حبس و جزای نقدی به ۵ سال تعلیق محکوم شدند.

نجاتی بیان داشت: البته این متهمان می‌بایست علاوه بر جزای کیفری تعیین شده از سوی دادگاه مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال بابت ضرر و زیان وارده به محیط زیست از بابت شکار یک رأس قوچ وحشی پرداخت نمایند که تا کنون ۵۰ میلیون ریال از این جریمه از سوی متهمان پرداخت شده و نیم دیگر را نیز می‌بایست پرداخت نمایند.

نقاط آلوده و جرم‌خیز اهواز پاکسازی شدند

سرهنگ محسن دالوند فرمانده انتظامی اهواز گفت: به منظور ارتقای امنیت اجتماعی، طرح پاکسازی نقاط آلوده و جرم‌خیز با هدف برخورد قاطعانه با سارقان حرفه‌ای و سابقه‌دار و همچنین فروشندگان موادمخدر به مدت ۳ روزدر شهرستان اهواز به مرحله اجرا در آمد.

او تصریح کرد: ماموران انتظامی با اقدامات اطلاعاتی ۵۶ سارق حرفه‌ای و سابقه‌دار ۳ خرده فروش موادمخدر را شناسایی و پس از هماهنگی با مرجع قضائی در چند عملیات دستگیر کردند.

سرهنگ دالوند با اشاره به اینکه متهمان در تحقیقات پلیس به ۱۱۸ فقره انواع سرقت در سطح کلانشهر اهواز اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شدند، بیان داشت: نیروی انتظامی به صورت شبانه روزی با سارقان و مخلان امنیت و آرامش به شدت برخورد می‌کند و اجازه جولان به آن‌ها نخواهد داد.

انتهای پیام/گ