متخصصان آمریکایی ادعای ترامپ درباره واکسن کرونا را رد کردند

متخصصان آمریکایی ادعای ترامپ درباره واکسن کرونا را رد کردندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جیم آکوستا، خبرنگار سی ان ان در توئیتی به نقل از منابع نزدیک به ستاد مقابله با کرونا در آمریکا نوشت دانشمندان و متخصصان در نشست دونالد ترامپ با سران صنعت دارو توانسته‌اند وی را متقاعد کنند که ورود واکسن به بازار یک سال یا بیشتر زمان می‌برد و به نظر وی اکنون متفاعد شده است.

ترامپ پیش‌تر مدعی شده بود واکسن کرونا در راه است. وی نگرانی‌ها درباره شیوع کرونا را کم اهمیت توصیف کرده بود.

در همین حال، بنابر گزارش‌های رسانه‌ای در آمریکا، احتمال انتقال ویروس کرونا در این کشور با کیت‌های آلوده تشخیص وجود دارد. آلوده شدن کیت‌های تشخیص کرونا (در صورت ثابت شدن) رسوایی بزرگی برای مرکز کنترل و پیشگیری بیماری آمریکا به شمار می‌رود. این مرکز به منظور تولید کیت‌های تشخیص خانگی، از به کارگیری کیت‌های سازمان جهانی بهداشت صرف نظر کرد و با این کار چندین هفته ارزشمند را از دست داد.

کاخ سفید ارائه هر گونه خبر کرونایی بدون مجوز دولت آمریکا را ممنوع کرده و تا ده سال انفصال خدمت برای ماموران خاطی بخش بهداشت در نظر گرفته است.

مقامات آمریکایی اعلام کردند بر اساس آخرین آمار، با آلوده شدن ۳۴ نفر دیگر در این کشور تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در آمریکا به ۱۰۰ نفر رسید و ۳ رقمی شد. ۱۸ نفر از مبتلایان جدید در ایالت واشنگتن و ۱۶ نفر نیز در ایالت کالیفرنیا هستند.


بیشتر بخوانید: آخرین خبر‌ها درباره شیوع کرونا در جهان


با اعلام ۲۰۲ مورد ابتلای جدید در چین و با ابتلای ۵۹۹ نفر دیگر در کره جنوبی به ویروس کرونا، تعداد افرادی که در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ دچار شده‌اند،  به مرز ۹۰ هزار نفر نزدیک شد. چین، کره جنوبی و ایتالیا بالاترین میزان مبتلایان به ویروس کرونا را دارند. 

 اواخر سال ۲۰۱۹ شیوع ویروس کرونا از شهر ووهان چین آغاز شد و هنوز درمان قطعی برای آن پیدا نشده است.

انتهای پیام/