خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰

مصطفی محسنی مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، اظهار کرد: خط مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ از سال ۱۳۷۴ شروع به فعالیت کرده و برای شهروندان به صورت رایگان است و نیازی به پیش شماره و کد هم ندارد.

او ادامه داد: ۱۴۸۰ یک خط مشاوره تخصصی محسوب می‌شود و علاوه بر مشاوره در زمینه بیماری کرونا، در حوزه‌های خانواده، کودک، نوجوان، بالینی و سایر حوزه‌های مرتبط با مشاوره (و گروه بندی‌های تخصصی) مشاوره می‌دهد.

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس با بیان اینکه با توجه به شیوع ویروس کرونا و لزوم مشاوره برای کسانی که به این بیماری دچار می‌شوند، اضافه کرد: این افراد بهتر است در خانه بمانند، اما نیاز‌های خدمات و درمان خود را از این خط مشاوره‌ای پیگیری کنند.

مصطفی محسنی تصریح کرد: این خط بهترین امکانات را می‌تواند در اختیار کسانی قرار دهد که صرفا مبتلا نبوده اند، ولی اضطراب و تنش زیادی را تجربه می‌کنند یا مشکلات با فرزند (احتمال کسالت و خستگی آن ها در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا) را تجربه می‌کنند.

او بیان کرد: در حال حاضر در استان فارس این خط، پوشش دهی مشاوره را با ۳۵ نفر مشاور از ساعت ۸ صبح تا ۸ شب (و حتی روز‌های تعطیل در شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا) به مردم ارائه می‌دهد.

مسئول واحد مشاوره بهزیستی استان فارس افزود: ما باید تا حدودی اضطراب را تجربه کنیم چرا که به نفع ما است و نباید به سمت بی خیالی حرکت کنیم، چون این بی توجهی تنش محسوب می‌شود.

مصطفی محسنی گفت: برخی افراد سطح اضطراب و تنش آن‌ها خیلی بیشتر از سطح معمولی است و آن‌ها نیاز به مشاوره دارند چرا که باید آرام‌تر شوند و توان مقابله با استرس را پیدا کنند و از آنجا که شماره ۱۴۸۰ خطی تلفنی است و نیازی به مشاوره حضوری ندارد و در دسترس شهروندان قرار دارد این امکان را دارد که به افراد در زمینه‌های مختلف خدمت رسانی کند.

انتهای پیام/