پمپئو: ایران زندانیان آمریکایی را به دلایل بشردوستانه آزاد کند

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای از ایران خواست بنا به دلایل بشردوستانه زندانیان آمریکایی بازداشت‌شده در ایران را آزاد کند.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده آمریکا از جمهوری اسلامی ایران می‌خواهد فورا بنا به مسائل بشردوستانه همه آمریکایی‌هایی را که به غلط (!) در ایران بازداشت شده‌اند را آزاد کند.»

مایک پمپئو در گزافه گویی‌های خود اعلام کرد: «ایالات متحده آمریکا ایران را مستقیما مسئول مرگ هر آمریکایی خواهد دانست. پاسخ ما قاطع خواهد بود.»

وزیر خارجه آمریکا همچنین گزارش‌های بی‌اساس درباره شیوع ویروس کرونا در زندان‌های ایران را به شدت نگران‌کننده توصیف کرده و گفت همه شهروندان آمریکا باید «فورا» آزاد شوند.

مایک پمپئو با اشاره به گزارش‌ها درباره آزادی ۷۰ هزار زندانی توسط ایران گفت: «ایران اخیرا ۷۰ هزار زندانی را با توجه به شیوع ویروس آزاد کرد و توانایی‌اش برای بخشندگی و گذشت را نشان داد.»

وزیر امور خارجه آمریکا در پایان اعلام کرد: «ایالات متحده تا زمانی که همه زندانی‌هایی که به غلط در خارج از کشور بازداشت شده‌اند به کشور بازنگردند آرام نمی‌نشیند.»

انتهای پیام/