آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی فارس به‌ صورت مجازی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، وحید فرجی دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس گفت: هنر انقلاب اسلامی همواره با واقعیت‌های جامعه انقلابی ارتباط ملموس داشته و امسال نیز این هفته با رویکرد حضور در فضای مجازی و رسانه‌ای برگزار می‌شود.

او، بیان کرد: ۲۰ فروردین سالروز شهادت شهید سیدمرتضی آوینی روز هنر انقلاب اسلامی و آغاز هفته‌ای با این نام که اگر یک درس از آوینی آموخته باشیم فرزند زمانه خویش بودن  بوده ایم و از همین  این رویداد هنری با تمرکز بر فضای کنونی سامان داده شده است.

فرجی تصریح کرد: شعار محوری این هفته (هنر امیدآفرین) انتخاب شده است.

دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی استان فارس ادامه داد: دو رویداد عمده با عناوین پویش (کتاب‌نمایش ۲۰) و مسابقه ادبی غیر حضوری  (که ایام غم نخواهد ماند) برای این ایام تدارک دیده شده که مهلت شرکت در آن‌ها تا نیمه ماه مبارک رمضان و میلاد کریم اهل بیت حضرت امام حسن مجتبی (ع) است.

فرجی افزود: پویش کتاب‌ـ‌نمایش ۲۰ با معرفی ۹کتاب برتر و آشنای دفاع مقدس از جمله ۳ اثر از نویسندگان فارس، برگزار و  بخش‌هایی از این آثار نیز به صورت تودهای نمایشی اجرا و ارسال می‌شود.

او، اضافه کرد: مسابقه ادبی نیز با موضوعات روز جامعه در بخش‌های شعرکوتاه، شعر طنز و فایل تصویری شعرخوانی برپا می‌شود.

شهید شیرعلی سلطانی، شهید شاخص هنرمند سال فارس

دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی فارس اظهار کرد: شهید شاخص هنرمند سال استان فارس شهید شیرعلی سلطانی است که معرفی او و با بهره‌مندی از فضای مجازی و پخش نماهنگ ویژه‌ای در طول سال ویژه برنامه‌های معرفی این شهید ادامه می یابد.

فرجی، شهید شیرعلی سلطانی را باعنوان شاعر و مداحی معرفی کرد که نوای روحبخش وی با اشعاری که خود می‌سرود و اجرا می کرد، دل‌های بسیاری را به انقلاب اسلامی جذب کرده بود.

دبیر اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی تاکید کرد: دو اثر هنری به مناسبت این ایام تولید شده نخست تصویر پرتره نقاشی چهره شهید شاخص هنرمند سال و دیگری اثری خوشنویسی از محمد نعمتی چهره نامدار هنر خوشنویسی معاصر که به مناسبت نیمه شعبان و میلاد حضرت حجت (عج) خلق شده است.

او، گفت: مجموعه ای از مصاحبه با پیشکسوتان و نامداران هنر و ادبیات پیرامون این هفته صورت گرفته که این مصاحبه ها نیز در طول هفته پخش خواهد شد و نهادهای عضو ستاد نیز در فضای مجازی و رسانه ای برنامه های مشابه خواهند داشت

فرجی بیان کرد: برنامه‌های اجرایی هفته هنر انقلاب اسلامی از جمله انتخاب و تقدیر از چهره شاخص سال هنر استان و رونمایی از آثار هنری پس از حل معضلات بهداشتی، در ایام عید سعید فطر برگزار می شود.

انتهای پیام/ت