روند افزایشی ابتلا به کرونا در استان‌های شمال غربی/ تعطیلی مدارس و دانشگاه‌ برای قدم زدن در خیابان‌ها نیست

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، ایرج حریرچی معاون وزیر بهداشت با بیان اینکه امروز برای مردم حامل دو خبر هستم، گفت: یکی از این خبر‌ها خوب و دیگری بد محسوب می‌شود. خبر خوب این است که امروز بعد از حدود یک ماه نرخ فوت شدگان ما بر اثر ابتلا به ویروس کرونا دو رقمی شده و به زیر ۱۰۰ نفر رسیده که این خبر خوبی است و امیدواریم این روند کاهش در موارد فوت ادامه داشته باشد.

وی ادامه داد: متاسفانه در استان های شمال غربی مثل اردبیل و آذربایجان غربی و شرقی هنوز روند نزولی قابل توجهی در تعداد مبتلایان دیده نشده و هنوز بعضا روند ابتلا به بیماری افزایشی است.

معاون کل وزارت بهداشت با بیان اینکه بیمارستان های ما کاملا آماده هستند، تاکید کرد: روش اصلی مقابله با کرونا فاصله گذاری اجتماعی و کاهش ابتلا است و من از مردم می خواهم به شعار در خانه بمانیم وفادار بمانند و به آن عمل کنند. ما خبرهایی داریم مبنی بر اینکه در برخی از استانها که از 23 فروردین منع تردد برداشته شده ترددهای غیرضروری افزایش پیدا کرده است و این یک اتفاق بد محسوب می شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: تعطیلی مدارس و دانشگاه ها برای تفریح و مسافرت و قدم زدن در کوچه و خیابان نیست بلکه برای آن است که همه در خانه بمانیم و به از بین رفتن این ویروس منحوس کمک کنیم.

انتهای پیام/