پلمب۱۰۰ واحد صنفی متخلف بهداشتی

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،نجمه سیدآقامیری سرپرست مرکز بهداشت آبادان گفت: همزمان با شیوع بیماری کرونا برنامه مبارزه با این ویروس مدون، و روزانه ۶ گروه از مرکز بهداشت ضمن بازرسی و نظارت بر تمام اصناف و مشاغل سطح شهر آبادان بر گندزدایی و ضدعفونی خیابان‌ها و بازارها نظارت دارند و آموزش‌ لازم برای استفاده از مواد ضدعفونی ارایه می‌دهند.

او افزود: هم اکنون چهار مرکز ۱۶ ساعته برای غربالگری شهروندان در آبادان در حال فعالیت است و از صبح تا ساعت ۲۴ به مردم خدمات مشاوره‌ای ارایه می‌دهند.

سرپرست مرکز بهداشت آبادان ادامه داد: ۹۰ درصد شهروندان آبادان به صورت مستقیم و غیرمستقیم در طرح غربالگری کرونا از طریق سامانه و یا از طریق تماس تلفن ۴۰۳۰  شرکت کردند.

سیدآقامیری افزود: شهروندان به محض احساس علایم بیماری کرونا به سامانه سلامت مراجعه و یا با تلفن ۴۰۳۰ تماس بگیرند تا ماموران مراکز بهداشت راهنمایی لازم را به آنها ارایه دهند و در صورت نیاز به مراجعه به مراکز درمانی معرفی شوند.

او به استقرار رابط مرکز بهداشت آبادان در بیمارستان‌های تابعه به منظور شناسایی افراد علایم آنفولانزا و کووید ۱۹ اشاره کرد و گفت:پس از شناسایی افراد مثبت ویروس کوونا تیم واکنش سریع شامل ماموران بیماری یاب و بهداشت محیط به منزل این افراد اعزام و خانواده آنها غربالگری و تا ۱۴ روز زیر نظر قرار می‌گیرند.

انتهای پیام/ د