اجرای طرح مناسب سازی محوطه بهزیستی گیلان

اجرای طرح مناسب سازی محوطه بهزیستی گیلانبه گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، حسین نحوی نژاد، مدیرکل بهزیستی استان گیلان گفت: به منظور سهولت در رفت و آمد توانخواهان برای انجام امور و پیگیری مشکلات خود طرح مناسب سازی محوطه این اداره کل آغاز شده است.

او افزود: فراهم ساختن شرایط حضور معلولان، سالمندان و جانبازان در جامعه و تسهیل انجام فعالیت‌های آموزشی، ورزشی و فرهنگی از مهمترین حقوق شهروندی این قشر از جامعه به حساب می‌آید.

مدیرکل بهزیستی گیلان اظهار داشت: برای مناسب سازی فضا‌های شهری، ساخت و ساز‌های غیراصولی که در گذشته انجام شد، باید اصلاح و بهسازی شود و همچنین برنامه‌ای دقیقی برای اصلاح طرح شهری و مناسب در آینده تدوین شود.

نحوی نژاد با تاکید بر لزوم بهسازی و مناسب سازی تمامی اماکن و معابر شهری برای سالمندان، جانبازان و معلولان جامعه گفت: واحد‌های صدور پروانه ساختمانی باید نقشه‌های ساختمان‌های تازه تاسیس شده را با معیار‌های استاندارد مناسب سازی محیطی تطبیق دهد و قبل از اعطای پروانه پایان کار هم نظارت دقیق بر حسن انجام مناسب سازی انجام شود.

او تصریح کرد: هم اکنون با وضع قوانینی همچون قانون حمایت از حقوق معلولان و تصریح در قوانین بالادستی به منظور ایجاد الزام مناسب سازی در طراحی و ساخت و ساز معابر شهری و ساختمان ها، وضعیت بهتری برای معلولان در جامعه فراهم شده است، اما تا اجرای کامل و فراهم آمدن شرایط مطلوب فاصله زیادی وجود دارد.

انتهای پیام/ع