بازسازی بنای تاریخی تکیه بختیاری‌ها در اردل

بازسازی بنای تاریخی تکیه بختیاری‌ها در اردلبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مهرداد جوادی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری گفت: بنای تاریخی فرهنگی تکیه بختیاری‌ها در شهرستان اردل تعمیر، مرمت و بازسازی شد.

او افزود: برای تعمیر، مرمت، بازسازی و تجهیز این بنای تاریخی افزون بر دو میلیارد ریال هزینه شده است.

جوادی اضافه کرد: پارسال برای ارتقای کمی و کیفی خدمات‌رسانی به گردشگران ورودی به شهرستان اردل علاوه بر تأمین زیرساخت‌ها، شش کانکس سرویس بهداشتی و حمام به ارزش چهار میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال در مکان‌های گردشگری این شهرستان مستقر شد.

او ادامه داد: این تعداد کانکس سرویس بهداشتی و حمام در حاشیه سد کارون ۴، باغ رستم، سرداب رستم‌آباد، حاشیه رودخانه کاج، دشتک و پارک دزپات و تپه نورالشهدای اردل مستقر شد است.

جوادی گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان در دو سال گذشته شش میلیارد ریال برای تأمین زیرساخت‌های گردشگری در پارک دزپارت اردل اختصاص داده است.

او افزود: این مبلغ برای محوطه سازی، سنگ چینی و استحکام‌بخشی هزینه شد.

جوادی اضافه کرد: از تمامی سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی، نیمه‌دولتی و دولتی برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مرتبط با میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری حمایت می‌شود.

او ادامه داد: در این راستا استعلام‌ها و مجوز‌های قانونی در کوتاه‌ترین زمان ممکن صادر و تسهیلات مورد نیاز به متقاضیان واجد شرایط سرمایه‌گذاری در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اعطا خواهد شد.

اردل از شهرستان‌های چهارمحال و بختیاری است که مرکز آن (شهر اردل) در فاصله ۹۵ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد مرکز استان قرار دارد.

انتهای پیام/ف