معاون جهاد کشاورزی استان سمنان:
۴۱۸ تن عسل در استان سمنان تولید شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مصطفی شاه‌حسینی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: استان سمنان با توجه به تنوع اقلیم و وجود مراتع، مستعد پرورش زنبور عسل محسوب می‌شود و جذابیت زیادی برای بهره‌برداران در این بخش دارد.

او تصریح کرد: بر اساس آخرین آمار ۸۶۲ زنبوردار با تعداد ۵۹ هزار و ۶۳۳ کلنی زنبورعسل در سال گذشته در استان سمنان فعال بودند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان اضافه کرد: در پرورش زنبور عسل ممکن است چند نفر با هم کار کنند و یک زنبور دار چند نیروی کار داشته باشد.

شاه‌حسینی بیان کرد: سال گذشته ۴۱۸ تن عسل مرغوب در استان تولید شد که نسبت به سال ۹۷ تولید عسل در استان افزایش ۴۵ درصدی داشت.

او گفت: زنبورداران استان سمنان سال گذشته سایر فرآورده‌های زنبورعسل مانند سه هزار و ۴۰۰ کیلوگرم گرده گل و یک هزار و ۷۰۰ کیلوگرم موم تولید کردند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: برخی از بهره‌برداران محصولات جانبی با ارزش دیگری مانند بره موم به میزان یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم و ژله رویال به مقدار ۱۱ کیلوگرم که در صنایع آرایشی بهداشتی و دارویی نقش بسزایی دارند را نیز استحصال کردند.

شاه‌حسینی، حمایت‌های لازم برای برگزاری دوره‌های آموزشی، تخصیص تسهیلات برای توسعه فعالیت زنبورداری و تأمین شکر موردنیاز برای تغذیه زمستان گذرانی را از جمله برنامه‌های این سازمان برای اشتغالزایی و جهش تولید در زمینه زنبورداری در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی برشمرد.

انتهای پیام / ر