ثبت دو فوتی بر اثر بیماری کرونا در جنوب غرب خوزستان

به گزارش خبرنگارگروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان،دکترشکرالله سلمان‌زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان، با بیان اینکه  در ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ نفر دیگر به ویروس کرونا مبتلا شده اند گفت: از این تعداد در آبادان ۶ نفرو خرمشهر ۴ نفر بوده است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۲۰ بیمار مبتلا و مشکوک به ویروس کرونا  در بیمارستان های تحت پوشش این دانشکده بستری هستند افزود: در ۲۴ ساعت گذشته دو مورد جدید فوت به ثبت رسید که آمار مرگ در این منطقه به ۳۱ نفر افزایش یافت.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان ادامه داد: ۲۵ هزار ۳۶۳ مورد مراجعه به مراکز درمانی با علائم تنفسی تاکنون در جنوب غرب خوزستان به ثبت رسیده است که از این تعداد ۲ هزار ۸۳۰ بستری و ۲ هزار و ۵۵۰ نفر ترخیص شده اند.

سلمان زاده با اشاره به اینکه مجموع موارد ابتلا به ویروس کرونا  در جنوب غرب خوزستان از ابتدای اسفندماه تاکنون  به ۶۴۷ نفر رسید گفت: که به تفکیک  در آبادان ۲۹۲ نفر، خرمشهر ۲۷۸ نفر و شادگان ۷۷ نفر است.

او افزود:در ۲۴ ساعت گذشته ۶۳ مورد جدید به موارد ابتلا در جنوب غرب خوزستان افزوده شد که فقط ۱۰ مورد از آنان نیاز به بستری داشتند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهرستان آبادان تصریح کرد: ۵۳ نفردیگر نیز به صورت سرپایی بیماری آنان تشخیص داده شد که نیازی به بستری نداشتند و در منزل قرنطینه هستند و وضعیت آنها پیگیری می شود.

ویروس کرونا که رسما کووید – ۱۹ نام دارد، نخستین بار در شهر ووهان چین شناسایی شد تا کنون به بیش از یکصد کشور سرایت کرده و سازمان بهداشت جهانی را برآن داشته است تا در سراسر جهان وضعیت فوق العاده اعلام کند.

۶۰۷ هزار نفر از خدمات ۳۰مرکز شهری، ۱۸مرکز روستایی، ۱۳۲خانه بهداشت و ۱۲ پایگاه سلامت در شهرستان‌های زیر مجموعه دانشکده علوم پزشکی آبادان شامل آبادان، خرمشهر و شادگان بهره مند می‌باشند.

انتهای پیام/ د