بهره‌مندی ۲۸۲ روستای کردستان از طرح آبخیزداری/افزایش ۸۵ درصدی اعتبارات

بهره‌مندی ۲۸۲ روستا از طرح آبخیزداری/افزایش ۸۵ درصدی اعتبارجهت اجرای این طرح‌هابه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ، سعدی نقشبندی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان گفت: برای انجام پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در سال جاری ۲۳۳ میلیارد ریال برای عملیات بیولوژیکی، بیومکانیکی و مکانیکی آبخیزداری در قالب ۲۵ زیر حوزه آبخیز مصوب شده است.

او افزود: سال گذشته، میزان تخصیص اعتبار برای اجرای طرح‌های منابع طبیعی، نسبت به سال قبل از آن، ۸۵ درصد افزایش داشت.

نقشبندی اضافه کرد: پارسال با وجود شرایط تحریم از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی، به دستور رهبر معظم انقلاب، مبلغ قابل توجهی برای اجرای پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در کل کشور هزینه شد که سهم کردستان از این اعتبار برای اجرای طرح‌های بیولوژیک در جنگل، مرتع و عملیات مکانیکی و بیومکانیکی در حوزه‌های مصوب و دارای مطالعه آبخیزداری ۴۱۰ میلیارد ریال بود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کردستان یادآور شد: برای انجام پروژه‌های آبخیزداری و آبخوانداری در سال ۹۹ نیز تا امروز ۲۳۳ میلیارد ریال برای عملیات‌های بیولوژیکی، بیومکانیکی و مکانیکی آبخیزداری در قالب ۲۵ زیر حوزه آبخیز مصوب شده است.

نقشبندی تاکید کرد: با اجرای طرح‌های آبخیزداری در سال جاری جمعیتی بیش از ۶۷ هزار و۳۸۹ نفر در ۲۸۲ روستا از مزایای اجرای طرح‌های آبخیزداری بهره مند می‌شوند.

او گفت: طرح‌های بیولوژیک، بیومکانیک و مکانیکی آبخیزداری در اجرای سیاست‌های سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور حفاظت توسعه اصلاح و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی به عنوان بزرگترین سرمایه ملی با هدف کنترل روان آب‌ها و کاهش مخاطرات سیل جلوگیری از فرسایش، افزایش نفوذپذیری خاک و تقویت سفره‌های زیرزمینی و در نهایت تقویت پوشش گیاهی جنگل‌ها و مراتع استان انجام می‌شود.

انتهای پیام/ع