ظرفیت بیمارستان میناب در حال تکمیل/مرگ ۴ مبتلا به کرونا در هرمزگان

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  هرمزگان،معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت:طی ۲۴ ساعت ۱۶۹ مبتلا به کرونا، در هرمزگان شناسایی شد.

حسین پور افزود: با احتساب این افراد شمار مبتلایان در استان به سه هزار و ۳۶۸ بیمار افزایش یافت و از مبتلایان جدید، ۱۱۶ نفر در بندرعباس، رودان ۱۴ مورد، ۳۰ نفر میناب، ۶ نفر در قشم و بندرخمیر، بندرلنگه و حاجی آباد هر کدام یک نفر ثبت شده است.

او گفت: در۲۴ ساعت گذشته ۴ نفر در استان فوت کرده اند و شمار فوتی‌ها بر اثر کرونا در هرمزگان به ۴۸ نفر افزایش یافت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: جان باختگان، فرد ۴۵ ساله با سابقه بیماری قلبی، یک مرد ۶۳ ساله با سابقه بیماری دیابت و کلیوی، بیمار ۶۳ ساله قشمی با نارسایی قلبی و کلیوی و یک مرد ۶۱ ساله دیگر بود.

حسین پور افزود: از ابتدای شروع اپیدمی این بیماری تاکنون ۳ هزار و ۴۷۶ مورد بیمار تنفسی مراجعه کرده اند .

او گفت: ۳۶ نفر با مشکلات حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و ظرفیت بخش کرونای بیمارستان میناب درحال تکمیل شدن است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: در این مدت ۱۸ هزار و ۱۵۹ مورد نمونه گیری مولکولی صورت گرفته است که از این شمار تست ۳ هزار و ۵۵۰ نفر مثبت بود.

حسین پور افزود: هزار و ۲۷۳ نفر بهبود یافته اند، اما همچنان در قرنطینه خانگی بسر می‌برند.

او گفت: اکنون ۷۶ بیمار در بیمارستان‌های استان بستری و تحت درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: شمار نظارت‌های انجام شده بر اماکن، برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی ۹۰ هزار و ۷۲۸ مورد بود که از این شمار ۶ هزار و ۸۱۷ بازدید با سایر ادارات مشترک بود.

حسین پور افزود: در این بازدید‌ها ۶ هزار و ۴۳۲ اخطار صادر، و هزار و ۳۱۱ واحد تعطیل شده است.

او از مردم خواست برای قطع زنجیره شیوع کرونا شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت، و از حضور در اجتماعات خودداری کنند.

انتهای پیام/ر