آیا داشتن قرارداد برای شکایت از کارفرما الزامی است؟
به گزارش خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، کارگری که درصدد شکایت از کارفرما به علت بیمه نکردن است می‌تواند با مدارک زیر به اداره کار مراجعه کنند.

۱. اصل و کپی مدارک شناسایی شامل شناسنامه و کارت ملی

۲. هر گونه مدرکی که حاکی از وجود رابطه کارگری است مانند حکم کار، کارت پرسنلی، فیش حقوقی، کارت ورود و خروج، کارت غذا، کارت ویزیت چاپ شده از سوی شرکت برای کارگر .

همچنین کارگر می‌تواند با مراجعه به هیات اختلاف وزارت کار شکایت عدم اجرای ماده ۱۴۸ قانون کار را ثبت کند و اگر مدرکی برای اثبات رابطه کار با کارفرما ندارد درخواست بازرسی تحقیقی از کارگاه کند.

انتهای پیام/