اهدای پلاسما در مشهد به ۱۱۱ نفر رسید

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مجید عبدالهی مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی گفت: این اقدام درمانی که کاملا داوطلبانه انجام می‌شود تاکنون به مرز ۱۱۱ نفر رسید.

او افزود: رسیدن ایمنی بدن به حد قابل قبول از شرایط اهداپلاسماست؛ و در این عمل خیر خواهانه رضایت اهداکننده و دریافت کننده شرط است.

مدیر کل انتقال خون خراسان رضوی ادامه داد: افرادی که برای اهدای پلاسما به مراکز انتقال خون مشهد مراجعه می‌کنند باید مدارک خود مبنی بر ابتلا به بیماری کرونا و درمان‌شان را ارائه کنند که پس از بررسی مدارک و شواهد موجود اقدام به دریافت پلاسما از بیماران کرونایی بهبود یافته می‌کنیم.
 

بیشتربخوانید:پلاسما تراپی دوای درد مبتلایان به کرونا/۲۳ بیمار تحت درمان قرار گرفتند

عبداللهی بیان کرد:تاکنون استقبال بیماران بهبود یافته خوب بوده است چرا که آن‌ها وضعیت بیماران را بهتر از دیگر افراد درک می‌کنند و برای نذر بازیافتن سلامتی‌شان نسبت به اهدای پلاسما اقدام می‌کنند.

او تصریح کرد:از بهبودیافتگان کرونا می‌خواهم به شکرانه سلامتی خود نسبت به اهدای پلاسمای خون خود در پایگاه منتخب انتقال خون اقدام کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: فرآیند اهدای پلاسما حتی از اهدای خون هم راحت‌تر است و با اهدای پلاسما می‌توانید به بازیابی سلامت هموطنان مبتلا به کرونای خود که در بیمارستان‌ها بستری هستند، کمک کنید.

انتهای پیام//ف. غ