هشدار کارشناس عراقی درباره فشار‌های آمریکا برای ماندن در «قلب منطقه»

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری المعلومه، صبح الطائی، کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق درخصوص فشار‌های آمریکا بر بغداد برای ماندن نیروهایش در عراق با هدف خدمت رسانی به رژیم صهیونیستی در راستای منافع و حضور این رژیم در منطقه هشدار داد.

وی گفت: آمریکا عراق را «قلب منطقه» عنوان می‌کند و ترک آن را شکست بزرگی برای منافع خود و باز ماندن این عرصه برای افزایش نفوذ سایر کشور‌ها می‌داند.

الطائی افزود: طرح آمریکا با هدف ماندن در عراق است؛ چرا که بغداد را قلب منطقه دانسته و می‌ترسد که نقش روسیه در خاورمیانه افزایش پیدا کند.

این کارشناس عراقی گفت: آمریکا انواع فشار‌ها علیه عراق را در دوره آتی به کار خواهد بست از جمله فشار‌های مالی و رفتن به سوی اعمال تحریم‌های بیشتر بدون هیچ گونه دلیل قانع کننده‌ای و به تنها به بهانه اینکه تعداد بسیاری از عراقی‌ها در دوره قبل به گروه تروریستی داعش پیوسته‌اند.

وی افزود: طرح آمریکا بر جذب هر چه بیشتر عراقی‌ها و سربازگیری به نفع داعش جنایتکار است تا بدین بهانه و به ادعای اینکه داعش گروهی عراقی است و سران و حامیان مالی آن از کشور‌های خلیجی و آمریکایی نیستند؛ تحریم‌هایی را علیه عراق وضع کند.

کارشناس و تحلیلگر مسائل سیاسی عراق در پایان تاکید کرد که آمریکا از اهرم تحریم برای فشار بر دولت عراق برای ماندن نیروهایش در خاک عراق و سیطره بر مثلث راهبردی بیروت، دمشق و تهران استفاده می‌کند.

دور نخست مذاکرات راهبردی عراق و آمریکا در ماه جاری برگزار شد و بررسی مسئله خروج نیرو‌های بیگانه به ویژه نیرو‌های آمریکایی از سراسر عراق یکی از محور‌های گفتگو‌های طرفین بود و قرار است مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در سفر به واشنگتن و دیدار با مقامات آمریکایی به مذاکره در خصوص مسائل امنیتی و اقتصادی بپردازد.

انتهای پیام/