نماینده مردم نائین در مجلس:
مالیات سنگین بر سرمایه‌های راکد وضع شود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اصفهان،الهام آزاد نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هدایت نقدینگی کشور به سمت تولید از مسائل قابل پیگیری برای برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است، اظهار داشت: این امر نباید در حد شعار باقی بماند و باید از سرمایه‌های راکد جلوگیری شود که برای نمونه مسکن یکی از آنهاست.

او خاطرنشان کرد: با ایجاد سازوکار‌هایی مانند مالیات سنگین بر چنین سرمایه‌هایی در واقع ابزار و اهرمی ایجاد می‌شود که کمتر به سمت سرمایه‌های راکد بروند و از سویی دیگر دریافت مالیات، منبع درآمدی برای دولت به شمار می‌رود.


بیشتر بخوانید:

املاک، خودرو، سکه و ارز" اولویت‌های طرح مالیات بر عایدی سرمایه هستند

نماینده مردم نائین و خور و بیابانک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با این روش به صورت چند جانبه به کشور کمک می‌شود و منابع درآمدی و سرمایه در کشور به جریان می‌افتد.

او در خصوص قرارداد ۲۵ ساله با چین، گفت: این موضوع در حال بررسی است و مجلس شورای اسلامی از آن‌چیزی پیروی و حمایت می‌کند که به نفع کشور و ملت ایران باشد.

آزاد با اشاره به دیپلماسی اقتصادی به عنوان یکی از راه‌حل‌های رفع مشکلات اقصادی، اظهار داشت: یکی از مباحث مطرح شده در جلسه مجلس شورای اسلامی با حضور وزیر امور خارجه، دیپلماسی اقتصادی بود که باید بر اساس آن، به سمت «تجارت بین المللی» پیش برویم و این امر بسیار می‌تواند در مشکلات کشورمان راهگشا باشد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/م