مجتبی گلشنی مدیرعامل شرکت واگن سازی تهران در گفتوگو با خبرنگار راه و شهرسازی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه شرکت واگن سازی تهران یکی از چهار شرکت واگن سازی بزرگ در کشور به شمار میرود گفت: این شرکت در مقایسه با سایر شرکتهای واگن سازی از لحاظ ظرفیت واگن سازی در رتبه بسیار بالاتری قرار دارد.گلشنی با تاکید بر اینکه در این بازه زمانی هم خطوط متروی تهران نیاز به واگن داشت و با شرکت مترو تهران قراردادی منعقد شد که ساخت ۲۱۰ واگن را بر عهده این شرکت گذاشتند ادامه داد: با توجه به آنکه مترو تهران با کمبود منابع مالی رو به رو شد، بعد از مدتی ساخت این تعداد واگن را به ۱۵۰ دستگاه رساندند و با توجه به آن که خطوط مترو دارای ۷ واگن است، بنابراین این واگن ها شامل ۱۵ دستگاه مترو می شود.
مدیر عامل واگن سازی تهران تصریح کرد: ما مقدمات را آماده کرده ایم و منتظر انعقاد قرارداد هستیم تا بتوانیم کار اجرایی را شروع کنیم.
گلشنی تاکید کرد: شرکت واگن سازی تهران شامل دو بخش است که یک بخش آن مربوط به نگهداری و تعمیرات واگن است که در این بخش ۱۴۵۰ دستگاه واگن تحت نگهداری است اما بخش تولیدی این شرکت به دلیل آنکه هنوز قرارداد ۱۰۵ دستگاه با شرکت مترو تهران منعقد نشده، بدون ظرفیت باقی ماند و به حالت نیمه تعطیل درآمده است اما ما در این بخش در حال اجرای پروژه قطار ملی هستیم که با کمترین ظرفیت در حال انجام است.
انتهای پیام/