فیلمساز گیلانی داور جشنواره بین المللی فیلم مسلمانان استرالیا شد

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، قاسم مصفا، مسئول روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: علی محمد اقبالدار فیلمساز جوان گیلانی به عنوان داور جشنواره بین‌المللی فیلم مسلمانان (Muslim Film Festival) استرالیا انتخاب شد.

او افزود: جشنواره فیلم مسلمانان استرالیا در سپتامبر ۲۰۲۰ (شهریور ۱۳۹۹) برگزار می‌شود که در ۵ هفته منتهی به جشنواره، فیلم‌های ساخته شده توسط مسلمانان یا درباره مسلمانان را نمایش می‌دهد و بهترین آن‌ها را انتخاب می‌کند.

مسئول روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: در این دوره از جشنواره «MMF»، انواع آثار سینمایی همچون فیلم‌های بلند، فیلم کوتاه و آثار انیمیشنی در ژانر‌های داستانی یا مستند پذیرفته شده‌اند که «بهتر از نیل آرمسترانگ» علیرضا قاسمی و «Brotherhood» نامزد بهترین فیلم کوتاه اسکار ۹۲ از جمله این فیلم‌ها هستند.

مصفا افزود: این جشنواره، هدف از برپایی این مراسم، تبلیغ و گسترش فیلمسازان مستقل مسلمان و افزایش سطح دوستی و آشنا ساختن مخاطبان با فرهنگ جامعه مسلمانان عنوان شده است.

او گفت: جشنواره دوره ۲۰۲۰ «Muslim Film Festival» در شهر‌های «ملبورن» و «پرت» استرالیا برگزار می‌شود و اگر شرایط کرونا اجازه دهد تا «سیدنی» و «بریزبن» نیز گسترش می‌یابد.

مسئول روابط عمومی فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان گفت: علی محمد اقبالدار از فیلمسازان جوان و موفق گیلانی است که نویسندگی، کارگردانی، تهیه کنندگی، تدوینگری و مدیر فیلمبرداری آثار متعدد کوتاه مستند و داستانی را در کارنامه دارد.

مصفا تصریح کرد: او پیش از این فیلم‌های «خود»، «حفرۀ زندگی»، «وارونۀ همیشه آرام»، «ایمان کات»، «من در آئینه»، «حس نبود»، «انتخاب» و «یاد آن مرد» را کارگردانی کرده است؛ «جذام»، «اتوپیا» و «یک اتفاق معمولی» نیز از ساخته‌های موفق اوست.

 

انتهای پیام/م.ع