پرداخت ۱۳۳ میلیارد ریال تسهیلات کرونا در استان همدان

پرداخت ۱۳۳ میلیارد ریال تسهیلات کرونا  در استان همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد توصیفیان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان گفت: تاکنون ۹ هزار و ۴۹۵ متقاضی تسهیلات کرونا در این استان در سامانه کارا ثبت نام کردند.

او افزود: این تعداد در مجموع متقاضی درخواست یک هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال تسهیلات را داشته اند که تا کنون یک هزار و ۵۱۹ پرونده آن‌ها به مبلغ ۱۳۳ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل استان پرداخت شده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان  با بیان اینکه۱۴ هزار و ۶۶۵ نفر نیز در سامانه بیمه بیکاری ثبت نام کردند، گفت:  از این تعداد ۱۰ هزار و ۲۳۸ نفر در استان مشمول پرداخت بیمه بیکاری شدند و همچنین مقرری ماه‌های اسفند، فروردین و اردیبهشت این افراد پرداخت شد.

توصیفیان با بیان اینکه تعهد اشتغال امسال استان ۱۹ هزار و ۴۵۰ نفر و تعهد سه ماهه اول سال چهار هزار و ۸۶۳ نفر است، گفت: در سه ماهه نخست سالجاری ۶ هزار و ۳۳۰ شغل جدید در استان همدان ایجاد شده که بیش از تعهد سه ماهه است.

او افزود: یک هزار و ۵۶۰ نفر در سه ماهه اول سال نزد تامین اجتماعی برای نخستین بار بیمه شدند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی همدان ادامه داد: در سه ماهه اول سال ۱۲ هزار و ۱۵۳ میلیارد ریال سرمایه گذاری توسط بخش خصوصی با مشارکت بانک‌های عامل برای ایجاد اشتغال و حفظ اشتغال موجود در استان همدان انجام شده است که متناسب با هدف پیش بینی در سند راهبردی اشتغال است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/د.ا