کمبود شدید نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اصفهان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدرضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به روش هدایت تحصیلی از سال ۹۴ تاکنون اظهار داشت: مبنای هدایت تحصیلی بر اساس نتایج تست‌های انجام شده بر روی دانش آموزان و نمرات اخذ شده در دوره‌های هفتم، هشتم و نهم و همچنین نظرسنجی والدین و امتیاز بندی معلمان است.

او افزود: تعیین رشته تحصیلی بر اساس مجموع امتیاز‌های کسب شده دانش‌آموز و به صورت اولویت بندی خواهد بود.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه تقاضا برای رشته ریاضی کاهش یافته است، تصریح کرد: متقاضیان رشته علوم تجربی بسیار بیشتر از رشته‌های دیگر است و دانش آموزان نباید از سر احساس نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند.

او اضافه کرد: با توجه به نیاز بازار کار، دانش آموزان می‌توانند واقع‌بینانه نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند و با انتخاب رشته‌های هنرستانی می‌توانند علاوه بر دانش لازم مهارت اندوزی کنند.

ناظم زاده با بیان اینکه سال تحصیلی جدید از پانزدهم شهریورماه آغاز می‌شود، گفت: از ۸۰۰ هزار دانش آموزی که سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند بالغ بر ۴۰۰ هزار نفر دانش‌آموز در متوسطه اول و دوم تحصیل خواهند کرد.

 

استان اصفهان با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است

او افزود: استان اصفهان با کمبود شدید نیروی انسانی مواجه است، اما با تدابیر اندیشیده شده اعم از دعوت به کار فرهنگیان آموزشی که در شرف بازنشستگی هستند، نیرو‌های خرید خدمات و حق التدریس سال تحصیلی جدید بدون کمبود نیروی آموزشی آغاز خواهد شد.

منبع:مهر

انتهای پیام/م