حمایت از کشاورزان ماهشهری با تامین نیاز آنها

ابراهیم آریا زنگنه معاون فرماندار ماهشهرحمایت از کشاورزان ماهشهری با تامین نیاز آن‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،گفت: مسئولان بخش کشاورزی با تامین نیاز‌های بخش کشاورزی اعم از آب و نهاده ها‌ی کشاورزی و ادوات کشاورزی و سوخت کشاورزان را در امر تولید و خودکفایی یاری کنند به طوری تنها پرداختن به تولید به عنوان دغدغه کشاورزان نباشد.

او بیان داشت: نمایندگان سازمان آب و برق و مدیران ادارات آب جنوب شرق و شرکت آبیاری به موقع آب بخش دامپروری در اسرع وقت را تامین کنند، چراکه فعال شدن مجتمع‌های دامپروری نقش مهمی را در اشتغال زایی و تامین پروتئین و لبنیات شهرستان ایفاء می‌نمایند همچنین با اعزام اکیپ‌های بازرسی نسبت به آماده سازی و تعمیرات شبکه‌های انتقال آب اقدام نمایند تا کشاورزان با مشکل کمبود آب مواجه نشوند.

آریا زنگنه افزود: در اسرع وقت تدابیر و تمهیدات لازم جهت شناسنامه دار نمودن نخیلات شهرستان اندیشیده و اقدام لازم و به موقع معمول گردد؛ و اداره تعاون روستایی را موظف نمودند که نسبت به جذب سریع سهمیه نهاده‌های کشاورزی اقدام نمایند و به کلیه ادارات تکلیف نمودند که با یاوران تولید در حوزه کشاورزی همکاری لازم را داشته باشند.

معاون فرماندار ماهشهر تصریح کرد: مصوب شد که با توجه به اختلاف دما در مرکز شهر با روستا‌ها از مقر هواشناسی محل یا پدافند مستقر در شهرستان جهت پرداخت خسارت سرمازدگی محصولات کشاورزی استفاده نمایند و آن را ملاک قرار دهند تا حقوق کشاورزان مورد اجحاف قرار نگیرد.

این مقام مسئول گفت: از مدیریت جهاد کشاورزی ماهشهر می‌خواهیم تا بر نحوه توزیع و استفاده بهینه از آب تخصیص داده شده و جلوگیری از غرقابی نمودن اراضی نظارت کافی را داشته باشد و به صورت کارشناسی موضوع را رصد نمایند.

انتهای پیام/م