با عبرت از تجربه های تلخ تاریخی به آمریکا اعتماد نکنیم

نماز جمعه رودبار جنوب

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، حجت الاسلام گروهی، امام جمعه شهرستان رودبارجنوب با بیان اینکه مسئله مباهله، بسیار مهم و تاریخی است، گفت: قرآن به همه ما در مورد ایام الله تذکر می‌دهد و یکی از این روز‌های خدا، روز مباهله است. 

او با بیان اینکه در تاریخ ‌۲۳ ساله رسالت پیامبر اکرم (ص)  روز‌های مهم و سرنوشت سازی وجود دارد و  مباهله جز این روزها است، افزود: در سال دهم هجرت، پیامبر اکرم (ص)  با مسیحیان نجران دیدار کرد و آن‌ها را به سوی دین حق دعوت کرد و مسیحیان نجران هیچ دلیل محکم و منطقی برای اثبات حقانیت خود نداشتند و به مباهله روی آوردند؛ ولی زمانی دیدند پیامبر (ص) با اهل بیت( ع) خود آمده، ترسیدند و مسامحه کردند. 

حجت الاسلام گروهی یکی از مهم ترین پیام‌های مباهله را پیروزی جریان حق بر باطل عنوان کرد و گفت: غافل نشدن از کودکان در دعا کردن، نگاه کردن به ایمان نه زیادی جمعیت و محکم ایستادن در مقابل دشمن  برای عقب نشینی از دیگر پیامدهای روز مباهله است. 

 او با اشاره به ۲۶ مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی تصریح کرد: آزادگان که در اسارت رژیم بعث بودند، حق بسیاری بر گردن ما دارند. آن ها تحت سخت‌ترین شکنجه‌های دشمن مقاومت کردند. 

 امام جمعه رودبار جنوب گفت: دشمنان از ملی شدن صنعت نفت می‌ترسیدند؛ چون می‌دانستند این برای سایر کشور‌ها نیز الگو می‌شود و به همین خاطر کودتای ۲۸ مرداد را راه انداختند. 

او گفت: مصدق اشتباه بزرگی کرد و آن اعتماد به آمریکا بود. او  فکر می‌کرد، آمریکا  پشتیبانش خواهد ماند؛ ولی دشمنان  با کنار زدن روحانیت و تعطیل کردن مجلس،کودتای ۲۸ مرداد را رقم زدند. 

حجت الاسلام گروهی همچنین گفت:براساس همین تجربه‌های تلخ  تاریخی، مانند کودتای ۲۸ مرداد است که رهبر معظم انقلاب اسلامی( مدظله العالی) همواره تاکید دارند به آمریکا و کشور‌های غربی، نمی‌توان اعتماد کرد. 

او بیان کرد:هر دری بسته شود؛ ولی در فضائل امام حسین (ع) باز است  و عزاداری اباعبدالله (ع)  تعطیل نمی‌شود. 

امام جمعه رودبار جنوب ضمن قدردانی از مسئولانی که به دنبال راه حل مناسب برای برپایی عزاداری امام حسین(ع) هستند، گفت: طبق نظر ستاد مبارزه با کرونای شهرستان رودبارجنوب عزاداری‌ها باید شب‌ها و در فضای باز و حداکثر دو ساعت صورت گیرد و همه عزاداران باید ماسک بزنند و فاصله گذاری اجتماعی را  رعایت و  نذورات خود را به  صورت خشک ادا کنند. 

 انتهای پیام / م