فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری مطرح کرد:
دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود

دفاع مقدس به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سردار پاسدار علی محمد اکبری فرمانده سپاه قمر بنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس اظهار داشت: دفاع مقدس برگرفته از فرهنگ عاشورایی بود و نقش رزمندگان استان در دفاع مقدس تبیین می‌شود.

او افزود: امسال از هشتم تا ۱۴ شهریورماه به عنوان هفته تبیین نقش رزمندگان و مردم شهید پرور استان در دوران دفاع مقدس در نظر گرفته شده است، که باید برای تبیین این جایگاه از ظرفیت رسانه‌ها و اطلاع‌رسانی استفاده کرد.


بیشتر بخوانید


اکبری با اشاره به اینکه در خصوص تبیین نقش مردم استان و تیپ قمر بنی هاشم در هشت سال دفاع مقدس کوتاهی و غفلت شده است افزود: باید از این فرصت برای بیان خاطرات و تجربیات نسل‌های گذشته به خصوص رزمندگان و فرماندهان دفاع مقدس برای نسل جدید استفاده کرد.

او به تلاش دشمنان برای نادیده گرفتن و یا تحریف تاریخ دفاع مقدس در طول چهار دهه از پیروزی انقلاب اسلامی اشاره و اضافه کرد: امسال علاوه بر هفته دفاع مقدس که از ۳۱ شهریور آغاز می‌شود، یک هفته خاص نیز برای بیان خاطرات و تجربیات نسل‌های گذشته و ارتباط بین نسلی در نظر گرفته شده است.

اکبری گفت: مردم استان در هشت سال دفاع مقدس کارنامه درخشانی داشتند و تیپ ۴۴ قمربنی هاشم (ع) در سرنوشت‌سازترین عملیات‌های دفاع مقدس مانند محرم، والفجر۴، خیبر، بدر، کربلای۴ و ۵، والفجر ۱۰ حضور داشتند و افتخار آفرینی کردند.

او افزود: همزمان با گرامیداشت چهلمین سالگرد هفته دفاع مقدس در استان چهارمحال و بختیاری که هشتم تا ۱۴ شهریورماه است ۳۲ ویژه برنامه اجرا می‌شود.

اکبری اضافه کرد: روایتگری فرماندهان و سرداران، تشریح نقش اقشار مختلف در دفاع مقدس از جمله روحانیون و علما، فرهنگیان و دانش‌آموزان، جهادگران بی‌سنگر، مداحان و ذاکران اهل بیت، بازخوانی بمباران شهرکرد، بازخوانی حرکت کاروان پیاده از شهرستان لردگان به جبهه‌های جنگ و اجرای رزمایش کمک مومنانه در این هفته برگزار می‌شود.

او ادامه داد: افتتاح طرح‌های عمرانی و مسکن محرومان، رونمایی از چهار جلد کتاب در خصوص دفاع مقدس و پخش مستند «به آن قاب سوگند» و اجرای مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، تولید محتوا در فضای مجازی و سرکشی از رزمندگان و خانواده‌های معظم شهدا بویژه شهدای عملیات محرم در این هفته برگزار می‌شود.

اکبری در پایان به برگزاری آیین تجلیل از ۴۰ پزشک و پرستار به عنوان ایثارگران جبهه سلامت در این هفته در اشاره کرد.

انتهای پیام/ف