۱۰ شهروند قشمی از زندان کشورهای حوزه خلیج فارس آزاد شدند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا مسافری رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم گفت: با پیگیری امور هموطنان زندانی در کشورهای حوزه خلیج فارس در یکسال گذشته، ۱۰ شهروند قشمی از تخفیف مجازات بهره‌مند شده و به آغوش خانواده بازگشتند.

مسافری افزود: پیگیری همه امور ایرانیان مقیم سایر کشورها حتی حق ملاقات با زندانیان بر عهده وزارت خارجه است.

او ادامه داد: با دستور رییس دستگاه قضا حتی مخالفان جمهوری اسلامی ایران و افرادی که دارای محکومیت کیفری هستند نیز از خدمات کنسولی و صدور شناسنامه و روادید بهره‌مند می‌شوند.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم تصریح کرد: این نمایندگی خدمات مختلفی به هموطنان و مسافران و مهاجران به ایران ارائه می‌دهد.

او افزود: صدور روادید گردشگری، زیارتی، سلامت، ترانزیت و اقامت و تمدید اقامت افراد غیر ایرانی و همچنین ارائه خدمات غیرحضوری از سایر اقدامات این دفتر است.

مسافری ادامه داد: پیگیری امور وکالت الکترونیکی و تایید اسناد و اوراق تجاری، تحصیلی و اداری هموطنان هرمزگانی که خارج از کشور اقامت داشته یا دارند نیز از سایر خدمات این دفتر محسوب می‌شود.

او دعوت و هماهنگی بازدید سفرا و دیپلمات‌های مقیم تهران از قشم را از خدمات قابل ارائه برشمرد و اظهار کرد: بازدید از جاذبه‌های گردشگری، طرح‌های صنعتی، زیرساخت و فرصت‌های سرمایه‌گذاری خارجی و برگزاری جلسه با مسئولان سازمان منطقه آزاد قشم از اهداف این بازدیدها به شمار می‌آید.

رییس دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در قشم افزود: در یک سال گذشته، سفیران کشورهای صربستان، کره‌جنوبی، آلمان، فرانسه، اسپانیا، بریتانیا، لهستان، فنلاند، ژاپن و ترکیه از جزیره قشم بازدید کرده و با ظرفیت‌های آن از نزدیک آشنا شده‌اند.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/ب