راه‌های خاکی روستایی در بانه آسفالت می‌شود
راه‌های خاکی روستایی در بانه آسفالت می‌شود

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،انور طا‌هایی رییس اداره راهداری، حمل و نقل جاده‌ای بانه گفت: در شهرستان ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی وجود دارد که از این میزان ۲۵۰ کیلومتر آسفالت و ۱۰۰ کیلومتر شن ریزی شده و ۴۵۰ کیلومتر نیز همچنان خاکی است.

او به اجرای طرح ابرار در شهرستان بانه اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه سال گذشته اجرای این طرح در اواخر فصل کاری ابلاغ شد، آسفالت جاده روستای بژی به طول یک کیلومتر و سرسونج ۲ هزار ۵۰۰ متر انجام گرفت.

طا‌هایی با اشاره به اینکه برای اجرای این طرح اعتبار مشخص در نظر گرفته نشده و امسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان اعتبارات به اجرای این طرح اختصاص می‌یابد تاکید کرد: امسال نیز آسفالت راه هه لو پرشه به طول پنج هزار و ۵۰۰ متر در دستور کار قرار گرفته است.

طا‌هایی یادآور شد: امسال ۱۳ کیلومتر راه برای اجرای طرح ابرار آماده سازی می‌شود و در صورت آمادگی شهرستان و وجود ماشین آلات مناسب در مجموع ۱۹ کیلومتر راه زیرسازی و آسفالت خواهد شد.

رییس راهداری، حمل و نقل جاده‌ای بانه به تعمیر، لکه‌گیری و روکش راه روستای نیز اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح تعمیر راه روستای چهار کیلومتر روستای نژو و صدبار، یک کیلومتر ساوان، مسیر بانه - مریوان، بانه - سیرانبند و بانه - آرمرده امسال انجام می‌شود و با توجه به اینکه طرح لکه گیری است حجم مشخصی ندارد.

او افزود: باتوجه به اینکه وضعیت جاده بانه - سردشت بسیار نامناسب است قبل از پایان فصل کاری لکه گیری و روکش چهار کیلومتر از این جاده انجام می‌شود.

او با اشاره به اینکه در این شهرستان ۱۵۹ کیلومتر راه دیگر هنوز مال‌رو است، افزود: این راه‌ها بیشتر به کوخ‌های یک یا ۲ خانواری ختم می‌شود که بسیار صعب العبور و ناهموار هستند و در فصل زمستان نیز با توجه به کمبود و فرسودگی ماشین آلات برای برف روبی، با مشکلات زیادی مواجه هستند.

طا‌هایی با اشاره به اینکه بازسازی و نوسازی تونل گردنه خان و اجرای طرح مطالعاتی این تونل جزو پروژه‌های ملی است، افزود: اجرای طرح مطالعاتی و نوسازی تونل جزو پروژه‌های ملی است که برای روشنای، بازسازی و احداث کنار گذر در خواست اعتبار ۵۰ میلیارد ریالی شده که با تصویب آن پیمانکار مشخص و کار آغاز خواهد شد.

رییس راهداری، حمل و نقل جاده‌ای بانه گفت: کمبود و فرسودگی ماشین آلات، افزایش قیمت قطعات و نبود نقدینگی برای خرید قطعات و کیفیت پایین آن‌ها از جمله مشکلاتی است که با آن مواجه هستیم.

انتهای پیام/م