فرمانده پدافند هوایی رژیم صهیونیستی: ایران توانایی حمله به ما را دارد
فرمانده پدافند هوایی رژیم صهیونیستی: ایران توانایی حمله به ما را دارد

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از والا، ژنرال ران کوخاو، فرمانده پدافند هوایی ارتش رژیم صهیونیستی، طی مصاحبه‌ای به قدرت روزافزون ایران در حوزه موشکی اذعان کرد.

وی ضمن نگران‌کننده خواندن پیشرفت کشورمان در حوزه موشکی، خواستار بهره‌گیری کامل از قدرت پدافندی رژیم صهیونیستی برای مقابله با توانایی ایران در این حوزه شد.

وی ماموریت‌های کنونی یگان‌های پدافند هوایی رژیم صهیونیستی در مقطع زمانی کنونی را بسیار سخت‌ خواند و تاکید کرد که ارتش رژیم صهیونیستی برای مواجهه با هرگونه تهدید احتمالی باید از  همه لایه‌های چتر دفاعی خود استفاده کند. اظهارات کوخاو در حالی مطرح می‌شود که پیش از این، عملکرد ضعیف سامانه دفاع موشکی رژیم صهیونیستی موسوم به گنبد آهنین محرز شده است.

فرمانده پدافند رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از مصاحبه خود، تهران را به ایفای نقش در حملات موشکی و پهپادی به شرکت آرامکو متعلق به عربستان متهم کرد و مدعی شد: «ایرانی‌ها پیش از این حمله‌ای را از یمن به تأسیسات نفتی متعلق به آرامکو در عربستان انجام دادند. این حمله با هدف به رخ کشیدن توانمندی‌های نظامی ایران و هشدار به کشور‌های دیگر منطقه بود، چراکه حمله مشابه ممکن است علیه اسرائیل هم صورت بگیرد».

این فرمانده صهیونیست که از قدرت ایران در حمله ادعایی به آرامکو حسابی ترسیده است، همچنین گفت که: «ایران چنین توانمندی دارد، ولی اسرائیل هم درس‌های لازم از این حادثه را گرفته و کیفیت این حمله در غرب به طور کامل بررسی شده است».

گفتنی است در حمله تمام عیار ارتش یمن در شهریور سال گذشته، بیش از ۱۰ پهپاد دوربرد و موشک بالستیک، تاسیسات نفتی عربستان در بقیق و خریص در شرق عربستان را مورد هدف قرار دادند. این حمله منجر به تعطیلی موقت نیمی از تولیدات نفتی عربستان شد. ریاض مدعی است که ایران در این حمله نقش داشته است.

انتهای پیام/