نهج البلاغه می تواند کشورهای اسلامی‌ را هم پیمان کند

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،مرتضی خدمتکار مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و حدیث وزارت ارشاد امروز در حاشیه سفر خود به کاشان در جمع خبرنگاران کاشانی با اشاره آغاز طرح ملی کاشان پایتخت نهج البلاغه ایران اظهار داشت: ظرفیت‌های مردمی و مشارکت اجتماعی کاشان باعث شد که پایتختی نهج البلاغه ایران به کاشان اعطا شود.

او با بیان اینکه شایستگی‌های کاشان در حوزه نهج البلاغه نمایان است، ابراز داشت: هدف ما ترویج و توسعه معارف نهج البلاغه است و بر این مبنا همه ایران را هدف گذاری کرده ایم.

مدیرکل دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و حدیث وزارت ارشاد با اشاره به اینکه جریان سازی حول محور نهج البلاغه باید جنبه بین المللی به خود بگیرد، تصریح کرد: باید به گونه‌ای این موضوع را بسط و گسترش بدهیم که مسلمانان در همه دنیا بتوانند از معارف و فضائل این کتاب در زندگی خود استفاده کنند.

او با اشاره به لزوم وحدت در بین مسلمین برای مقابله با دشمن و نظام سلطه تصریح کرد: علاوه بر قرآن کریم کتاب نهج البلاغه می‌تواند مسلمانان را در مقابل دشمن هم پیمان کند.

خدمتکار با بیان اینکه مردم و مسئولین کاشان در مورد این موضوع دغدغه دارند و این مسئله نشان از اهمیت آن‌ها در مورد نهج البلاغه است، بیان داشت: با توجه به این موضوع و حضور دبیرخانه این طرح در کاشان تمام تصمیمات در این حوزه از شهرستان کاشان نشأت می‌گیرد.

انتهای پیام/م