دارا سوم چه زمانی عرضه می شود؟

زمان عرضه دارا سوم همچنان نامشخص!به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یک ماه گذشته بود که خبرهایی از زبان رئیس جمهور و وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر عرضه دارا سوم در بازار سرمایه به عنوان سومین صندوق قابله معالمه (ETF) به عموم مردم ابلاغ شد.

این صندوق شامل سهام باقی مانده دولت در ۳ بانک ملت، تجارت  و صادرات بود که در اولین عرضه به همراه سهام دولت در دو شرکت بیمه ای به عنوان دارایکم عرضه شده بود.

عباس معمار نژاد معاون امور بانکی و شرکت های خصوصی وزیر اقتصاد در گفت و گو با خبرنگار اقتصاد و انرژی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به این سوال که زمان عرضه دارا سوم مشخص شده است یا نه؟ پاسخ داد: فعلا زمان عرضه دارا سوم مشخص نیست.

این مقام مسئول بیان کرد: صندوق داراسوم که مرکب از باقیمانده سهام دولت در سه بانک صادرات، ملت و تجارت است، آماده شده و هر وقت که کار‌های ثبتی آن انجام شود و شرایط بازار بورس برای عرضه واحد‌های سرمایه‌گذاری مناسب باشد، تا سقف ۵ میلیون تومان برای هر کدملی ارائه خواهد شد. واحد‌های صندوق سرمایه‌گذاری داراسوم با تخفیف جدید ۲۰ درصد ارائه می‌شود.

البته دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی در برنامه نگاه یک هم به این موضوع گذری زده و از آمادگی برای عرضه این صندوق در آینده ای نزدیک خبر داد.

انتهای پیام/