آغاز بارش‌ها در آسمان فارس/باران سیل‌آسا در راه است

محسن علیمردانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، از آغاز بارش باران در آسمان استان خبر داد و گفت: اغلب نقاط استان به‌ویژه شمال غرب، مرکز و جنوب استان تحت تاثیر این سامانه قرار می‌گیرند و شدت بارش‌ها تا اواسط روز یک شنبه و پایان آن در روز دوشنبه خواهد بود.

او با اعلام این هشدار که آبگرفتگی و لغزندگی معابر، کاهش دید در جاده‌ها و سیلابی شدن مسیل‌ها از اثرات این سامانه است، از هم استانی‌ها میخواهیم که عدم توقف و اطراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در تردد جاده‌ای و اجتناب از سفر‌های غیرضروری را در دستور کار قرار دهند.

علیمردانی ادامه داد: وزش باد شدید، مه‌گرفتگی، در پاره‌ای نقاط رگبار و رعدوبرق و در نقاط مستعد بارش تگرگ و بارش برف در ارتفاعات در ۴۸ ساعت آینده محتمل است.

کارشناس هواشناسی استان فارس به شهروندان توصیه کرد که از سفر‌های غیرضروری و صعود به ارتفاعات خودداری کنند و کشاورزان تمهیدات لازم برای عبور سیلاب احتمالی و حفاظت از محصولات کشاورزی را بیندیشند و عشایر، دامداران و ساکنان بومی در هنگام وقوع رگبار و رعد و برق نکات ایمنی و احتیاطی و ایمنی را رعایت کنند.

انتهای پیام/