کاهش ۱۰ درجه‌ای دما در خراسان رضوی

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی اثمری کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: بیشینه دمای هوای مشهد روز گذشته ۱۳ درجه سلسیوس بود که برای روز‌های دوشنبه و سه شنبه به ترتیب هفت و چهار درجه پیش بینی شده است.

او افزود: کمینه دمای هوای مشهد شب گذشته چهار درجه زیر صفر بود که در شب‌های آینده بین یک تا ۲ درجه کاهش می‌یابد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی ادامه داد: هوای سرد تا پایان هفته در خراسان رضوی تداوم دارد، اما در هفته آینده کمینه دمای هوا در استان به بالای صفر می‌رسد و دمای روزانه نیز روند افزایشی خواهد داشت.
 

بیشتر بخوانید


اثمری بیان کرد: به دنبال افزایش ابرناکی از عصر امروز در خراسان رضوی، بارش‌های پراکنده بیشتر به صورت برف به ویژه در نواحی شمال و شمال غرب استان در روز‌های سه شنبه و چهارشنبه پیش بینی می‌شود.

او تصریح کرد: در روز‌های آینده همراه با شدت گرفتن وزش باد و وقوع بارش‌های پراکنده، شاخص آلاینده‌های جوی در مشهد و شهر‌های صنعتی خراسان رضوی کاهش می‌یابد.

کارشناس مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی تاکید کرد: کوهسرخ با کمینه دمای ۱۰ درجه زیر صفر و سبزوار با بیشینه دمای ۱۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرمترین شهرستان‌های خراسان رضوی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

اثمری اظهار کرد: در این مدت بیشترین سرعت وزش باد در تربت حیدریه با شدت ۳۲ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.
 
انتهای پیام//ف.ش